Fa tot just uns anys del Dacia Sandero podia presumir de ser el cotxe més barat al nostre país. Això sí, era un model que, especialment en les primeres generacions que es van vendre al nostre país, era extremadament senzill en tot i comptava a més amb certes llacunes en matèria de seguretat en comparació amb els seus rivals directes.
Tanmateix, gràcies als seus baixos preus Dacia ha anat creixent com marca i això li ha permès poder anar llançant al mercat models que, per molt que continuïn sent més senzills que els seus rivals directes en els diferents segments, són cada vegada més complets i millors en tots els sentits.
El millor exemple d'això és el Dacia Sandero, un model que ja no és tan sols que arrasi als concessionaris de la marca romanesa, és que pot presumir de ser ni més ni menys que el model més matriculat en el que portem d'any. Això sí, a diferència del que ocorria fa un temps, el Sandero, malgrat ser un low cost i el líder de vendes a Espanya, no és el més barat.
El Fiat Panda, un rival directe del Dacia Sandero i encara més barat
I és que Fiat continua fent del Panda un model molt barat, el més barat a Espanya. Un model que, això sí, és un dels més veterans al nostre mercat, amb mes de 10 anys a la seva esquena i, amb diferents actualitzacions al llarg dels anys. Tal com podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla d'aquest model té un preu de partida que es queda per sota dels 10.000 euros, un preu més baix que el que té el Dacia, que s'acosta als 13.000 euros.
A més, es pot destacar que el Panda, a diferència del que ocorre amb el Dacia, té en la seva versió d'accés un motor micro hibridat que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un punt molt al seu favor i que el converteix en una opció perfecta per al dia a dia en entorns urbans i interurbans.
La diferència de vendes entre aquests dos models és enorme, amb més de 25.000 vendes per part del Dacia i poc més de 3.000 per part del Fiat, fent evident que els que busquen un low cost a penes tenen en compte el Panda. Això sí, si el pressupost és molt ajustat, l'utilitari italià acaba sent una opció més interessant.