El model més venut a Espanya el que portem d'any no és cap altre que el Seat Arona, un SUV de mida urbana que pot presumir de portar més de 18.000 matriculacions. L'èxit d'aquest model està sent tan evident que tan sols té un model per davant, que no és cap altre que el Dacia Sandero, l'autèntic líder al nostre mercat que basa el seu èxit evidentment en el seu baix preu comparat amb els seus rivals directes.

Tanmateix, es pot destacar que no és cap altre que el Seat Ibiza un dels models que em has està ajudant la marca espanyola en no perdre encara més terreny. I és que no és que sigui precisament cap secret que el fabricant del grup Volkswagen passa per una de les pitjors crisis de la seva història, una crisi que ha provocat que siguin diverses les marques que li passin per davant i tingui alguns dels seus models històricament més d'èxit com és el cas del León desaparegut en combat.

 

No és el cas de l'Ibiza, un model que amb una mica més de 12.000 matriculacions passa per ser el segon set més venut en el que portem d'any. Si bé és cert que a nivell general és un model que s'està quedant almenys de moment fora del Top 10, ja que ocupa la posició número 12 el 2023, sí que passa per ser un dels models de gasolina més matriculats al nostre país, és a dir, un dels models que forma part del segment de motors més venuts a Espanya.

El Seat Ibiza continua sent una molt bona ajuda per a la marca

Tal com es pot comprovar en la xifra de vendes de la classificació dels cotxes de gasolina més venuts el mes de setembre passat, l'Ibiza sembla en una més que meritori vuitena posició, evidenciant que, encara que té rivals directes per davant com és el cas del Citroën C3 o fins i tot el Dacia Sandero, que encara que sigui un model d'una categoria inferior per qualitat continuen formant part del seu segment, continua sent una de les millors armes de Seat a Espanya.

 

És més, no és un pocs els que asseguren que, per molt que sigui un dels models ja més veterans del seu segment, l'Eivissa, juntament amb el Arona, continua sent un dels principals motius pels quals Volkswagen encara no ha decidit prendre certes decisions amb la marca espanyola.

I és que veient les xifres de vendes que està aconseguint models com el León o el Tarraco, amb l'Ateca complint el seu paper però sense ser tampoc un gran èxit, el futur desitjat no és que estigui precisament garantit.