Mazda sempre s'ha mogut en un terreny que, almenys al nostre país, no és que sigui precisament senzill. I és que els japonesos pot presumir de ser una marca que, per preu i qualitat dels seus models, es queda a mig camí entre les generalistes i les prèmium.

Un terreny complicat, i més tenint en compte que, almenys a Europa, aquest mercat el domina des de fa anys una marca molt top com és Volkswagen. Tanmateix, els japonesos, per molt que sàpiguen de la dificultat de la seva lluita, no estan disposats a llançar la tovallola.

És per això que, entre altres coses, acaben de fer un important pas endavant precisament al vell continent. I és que Mazda acaba de començar a comercialitzar el seu primer híbrid endollable a Europa, la versió PHEV del Mazda CX-60.

 

Un model que, si bé és cert que pertany a un segment que no passa pel seu millor moment, el dels SUV de mida mitjana, arriba per ser un dels referents en la seva categoria. El problema en aquest cas són els seus preus.

El preu del Mazda CX-60 PHEV que provoca que molts vegin al BMW X2 PHEV com una alternativa millor

I és que la versió més senzilla d'aquest SUV japonès, que compta amb l'acabat Prime-Line, amb climatitzador automàtic bizona, sistema multimèdia amb pantalla tàctil de 12,3 polzades, ràdio digital DAB, Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay, navegador per satèl·lit, control de creuer, control d'angle mort, sensors posteriors d'aparcament i assistent a la frenada en ciutat davanter de sèrie, té un preu de 50.268 euros.

 

Un preu que es dispara a mesura que anem pujant esglaons quant al seu equipament, amb el denominat Takumi com a topall de gamma per 55.718 euros. En tots els casos el motor és el mateix, un híbrid endollable compost per un gasolina 2.5 litres Skyactiv-G de quatre cilindres i un motor elèctric que, junts, ofereixen una potència total dels 327 cavalls i 500 Nm de parell màxim. Això sí un punt molt a favor seu és la transmissió automàtica i, sobretot, la tracció integral intel·ligent.

Amb la bateria de 17,8 kWh, aquest Mazda CX-60 pot recórrer, com apunten a la marca, fins a 63 quilòmetres en manera cent per cent elèctric, una xifra molt interessant. Igual d'interessant que és el model per si mateix, el problema és que hi ha un BMW també híbrid endollable que és més barat.

 

No és cap altre que el X2 PHEV que, malgrat ser més compacte, és un nivell per sobre quant a qualitat. El seu preu, com veiem en quecochemecompro.es, és ara de 49.300 euros, i compta amb un motor PHEV de 220 cavalls i una autonomia en manera elèctrica d'uns 40 quilòmetres. El Mazda es presenta com una opció més racional, però molts prefereix anar a per un prèmium que, a sobre, és més barat.