Mazda, com bé fan gust els que tenen a la macadura japonesa com una de les seves referències, es mou en un terreny molt complicat al nostre mercat. I és que, de la mateixa forma que Volkswagen, Mazda es queda a mig camí entre les marques generalistes com Toyota o Seat, entre d'altres, i les marques prèmium com Mercedes i Audi.

I aquest no és un terreny precisament senzill. Més aviat al contrari. És molt necessari, i Volkswagen és la millor prova d'això, portar molts anys destacant en un mercat i comptar amb una àmplia gamma de models per ser un fabricant que acabi entre els més venuts.

En el cas de Mazda, per molt que portin diverses dècades implantades a Espanya, la marca japonesa està molt lluny de ser determinant al nostre mercat. Les seves xifres de vendes del passat 2021, amb 13.929 matriculacions comptant tots els seus models, l'han portat a acabar l'any en la dinovena posició, molt allunyada de les primeres i confirmant que Espanya no és un dels mercats que més alegries dona als japonesos.

Això sí, en la firma no llancen la tovallola, ni de bon tros. De fet, a Mazda continuen apostant per una estratègia basada en la diferenciació dels seus models respecte als generalistes.

Així, com és de sobres conegut, el disseny és segurament un de los puntos forts del fabricant, que té models com el Mazda 3 o el Mazda CX-30 que, sens dubte, continuen provocant moltes bones crítiques.

El model de Mazda que és una opció perfecta per a les famílies que no volen un SUV

D'altra banda, com a bona marca semi prèmium que és, Mazda no ha volgut seguir els passos de la gran majoria de les generalistes i sí que ha apostat per continuar comptant amb una berlina tipus sedan al seu catàleg.

Un model que, si bé és cert que no és precisament el més popular del seu catàleg, sí que pot presumir de ser una opció molt a tenir en compte per a les famílies que no s'han deixat seduir per la febre dels SUV.

No és cap altre que el Mazda 6, una berlina tipus sedan que compta amb dos tipus de carrosseria (la pròpia sedan així com la wagon, encara més familiar amb més capacitat de càrrega) i que té en el seu preu la seva millor arma.

I és que, com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més bàsica d'aquest Mazda 6 parteix des dels 33.175 euros, un preu molt atractiu tenint en compte que no deixa de ser un model semi prèmium i que arriba molt ben dotat de sèrie.

Amb un motor 2.0 SkyActive de 145 cavalls de potència unit a l'acabat Evolution Tech, que arriba de sèrie molt complet, aquest model, malgrat no ser gaire popular, sí que és una opció molt completa i equilibrada.