És de sobres conegut que en els últims temps, fruit del naixement de les noves opcions de mobilitat en els entorns urbans, molts fabricants de la indústria d'automòbils estan optant per posar al mercat alternatives als cotxes tradicionals.

Una d'elles és Citroën, una marca que va sorprendre a molts fa ja un temps quan va posar al mercat el seu primer cuadricicle elèctric, un vehicle amb el qual no és necessari comptar amb el permís de conducció per poder conduir-lo i que està pensat per a aquells que volen moure's d'una forma més sostenible i segura per entorns urbans.

No és altre que el Citroën AMI, un model que va cridar molt l'atenció pel seu disseny i per les seves reduïdes dimensions que, si bé és cert que en cap cas no pot comparar la seva quota de mercat amb la que tenen en qualsevol dels altres cinc en què hi ha la venda a Espanya així com qualsevol cotxe, així que a poc a poc va guanyant pes entre aquells conductors que buscar una alternativa al vehicle tradicional.

El Citroën AMI, una manera diferent de moure's per la ciutat

El fet que aquest model hagi tingut i està tenint tant èxit en el seu particular segment ha provocat que Stellantis, el gegant al qual forma parteix Citroën, hagi optat per replicar aquest model en altres marques com és el cas del Opel o Fiat.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, un de els caminis arguments a favor d'aquest cuadricicle elèctric és el seu preu. I és que el preu de partida de la versió més senzilla es queda per sota dels 8000 €, una quantitat que no és baixa però que el converteix en una opció molt interessant.

Amb un motor de tot just vuit cavalls de potència d'una bateria que li permet tenir 45 km d'autonomia, són xifres que, tenint en compte a més que és un vehicle que té velocitat màxima de 45 km per un, són ja més que suficients per moure's de forma habitual per entorns urbans. A més, un altre gran argument el seu favor és que la seva bateria tarda tan sols 3 hores a carregar-se en una presa de corrent convencional, per la qual cosa evidentment no és necessari cap tipus d'estació de càrrega com ocorre en la immensa majoria dels elèctrics a Espanya.