Dacia, sent com és una de les marques amb més pes a Espanya, sap precisament que són els baixos preus els que l'han portat a ser un dels fabricants amb més xifres de vendes en els últims anys al nostre país.

És per això que la marca romanesa ha apostat per seguir aquesta estratègia comercial amb el seu Dacia Spring, el seu primer model 100 × 100 elèctric i un dels models que pot presumir de tenir un preu més baix en el seu segment al nostre país. Un model que, això sí, com bé saben els que tenen al cap fer-se amb un d'ells, està pensat únicament i exclusivament per a un ús urbà o interurbà.

Entre altres coses perquè compta amb un motor de menys de 50 cavalls i amb una autonomia que amb prou feines superen els 200 km. A més, es pot tenir en compte que és un model que assoleix una velocitat màxima de 120 km/h, per la qual cosa evidentment no és una opció recomanable per a carreteres i autopistes.

 

Un model que a Dacia han dissenyat i fabricat per a aquells que volen moure's en el seu dia a dia per la ciutat sense tenir cap problema a l'hora de poder conduir per les zones de restriccions i amb el just a un preu molt baix.

El MG ZS EV, un rival molt seriós per al Dacia Spring

El problema en el cas de la marca sòcia de la Renault és que és una altra marca nouvinguda al nostre país, MG, la històrica marca anglesa hora en mans del gegant asiàtic Saic Motors, la que està disposada a anar robant-li a poc a poc vendes entre target de clients que buscar un d'elèctric de baix cost.

 

Una marca que té en el seu ZS u dels seus models que més crida l'atenció al nostre mercat. D'una banda perquè la seva versió amb motor de combustió, una opció amb un preu que es queda just per sota dels 13.000 €, ja és per a molts una opció millor que el Dacia Duster. D'altra banda, perquè la versió elèctrica d'aquest ZS és també una opció molt interessant per a aquells que busquen un xoc elèctric amb un preu realment sota.

Si bé és cert que el preu del Spring, en aquest cas menys de 12.000 € tal i com podem veure en quecochemecompro.es gràcies a les promocions dels ajuts del Pla MOVES, és més baix que el del MG, que és de 22.000 €, també ho és que el model xinès és un model que no està tan limitat quant a prestacions.

 

A diferència del Dacia, en aquest cas aquest subcompactes elèctric compte amb un motor de 177 cavalls de potència i una autonomia que supera els 300 km. Unes prestacions que sí que permeten fer d'aquest un model també interessant per a aquells que vulguin realitzar sortides i viatges en carreteres autopistes, sempre tenint en compte això sí que l'autonomia no és precisament la d'altres models elèctrics gaire millor de tots en aquest sentit.