No és que sigui precisament cap secret que, per molt que Cupra sigui una marca estretament associada amb Seat i que forma part del grup Volkswagen, dins del grup alemany volen donar-li prioritat al fabricant esportiu, entre altres coses perquè és una marca que, malgrat que porta pocs anys a la venda, ha aconseguit ja que alguns dels seus models siguin autèntics supervendes.
Un bon exemple d'això és el Formentor, un model que acumula ja més de 300.000 unitats venudes des que es va posar a la venda fa uns anys i que, juntament amb el León, ha estat protagonista d'una actualització de meitat de cicle que ha dut a terme recentment el fabricant.
No eren pocs els que, tenint en compte que el Formentor tenia ja uns anys i que el Cupra León era un model massa lligat a nivell estètic respecte al Seat Lleó, demandaven aquesta actualització de meitat de cicle, aquest canvi i aquesta millora d'aquests dos models, sobretot en l'apartat d'estètic.
L'actualització del Formentor i del León augmenta els preus de Cupra
El problema en aquest cas és que, si bé és cert que han estat molts els afalacs i els aplaudiments que han rebut aquestes dues actualitzacions de meitat de cicle, entre altres coses perquè són actualitzacions que han arribat de la mà de profunds canvis a nivell estètic, no són pocs els que estan deixant molt clar que, per molt que els agradin els nous models, no els agraden tant els seus nous preus.
Tal com podem veure al configurador de la marca, encara podem fer-nos amb les versions antigues tant del Formentor com del León, amb un preu de partida de menys de 31.600 euros en el cas del SUV i de poc més de 32.000 euros en el cas del compacte. Preus que s'allunyen bastant dels quals tenen les noves versions, especialment en el cas del Formentor, amb una nova versió que té un preu de partida que arrenca en més de 37.000 €, tenint un preu de partida el León en aquest cas de poc més de 33.000 €, patint així un augment de preu molt més acceptable.
A la marca estan més que convençuts que les xifres de vendes d'aquests dos models no cauran per aquests augments de preu, entre altres coses perquè gràcies a comptar amb aquest nou disseny i totes les novetats que han incorporat en aquestes actualitzacions de meitat de cicle aquests dos models s'han convertit en opcions encara més prèmium.