Si bé és cert que tan sols han passat dos mesos des que s'iniciarà aquest 2024, en Nissan estan més que satisfets amb el rendiment que estan tenint com a fabricant al nostre país, especialment gràcies a les excel·lents xifres de vendes que ha aconseguit el seu model estavella a les carreteres espanyoles.

Per molt que com a fabricant hagin aconseguit una mica més de 5400 matriculacions i que aquesta xifra els ubiqui en la 14a posició, una posició que no és precisament molt destacada, el fet que 3.400 vendes hagin estat al gener i febrer del Qashqai converteix al seu model estrella ni més ni menys que era el quart cotxe més matriculat en el que portem d'any, tot un mèrit per part del fabricant japonès.

 

Es pot tenir en compte que precisament va ser el Qashqai el model que, arribant al nostre mercat a finals dels 2000, el 2007, es va convertir en el primer SUV generalista realment reeixit, el model que va obrir moltes barreres i que va provocar que moltes marques s'afanyessin per llançar al mercat rivals directes d'aquest Nissan.

El Nissan Qashqai torna a ser el rei

El problema per al fabricant del Japó va ser que, per molt que durant molts anys van dominar en el seu segment, l'excel·lent feina d'altres fabricants com Peugeot, Seat, Hyundai o Kia va provocar que les vendes del seu Qashqai van caure fins a veure com alguns dels seus rivals directes es posicionaven directament per davant quant a quota de mercat.

Una cosa que no està passant en aquest 2024, sobretot gràcies a les excel·lents xifres de vendes que ha aconseguit aquest model el mes de febrer passat en què ha acabat com el segon cotxe més matriculat a Espanya i el que tan sols ha superat el rei de vendes al nostre país des de fa ja molt temps, el Dacia Sandero.

 

Quant a la diferència de vendes respecte als seus rivals directes, mentre que el Qashqai porta acumulades 3400 matriculacions, el Hyundai Tucson, setè en el rànquing general d'aquest 2024, es queda una mica més de 3100 espelmetes, mentre que el Kia Sportage es queda per sota de les 2.500, per la qual cosa l'avantatge del Nissan, sobretot davant el Kia, comença a ser ja determinant, augurant-ne una batallats entre el Qashqai i el Tucson per veure quin dels dos acaba sent el 2024 del rei dels SUV compactes.