Si hi ha un model que ha estat el principal responsable de la majoria d'alegries de Nissan en els últims temps a Europa, això no pot ser cap altre que el Nissan Qashqai. Un model que va poder presumir al seu dia de ser el primer SUV generalista que es va posar a la venda al nostre país i de ser, sobretot, el primer model que va enaltir aquest tipus de categories entre les marques generalistes.

Quan la resta de fabricants van veure l'èxit d'aquest model, tots i cada un d'ells van apressar a llançar models que poguessin competir amb ell. Evidentment moltes d'elles han fet un gran treball, fins al punt que avui dia el Qashqai ja no és el SUV de mida compacta més venut el nostre país, sinó que viu l'ombra d'avui, entre d'altres, el Hyundai Tucson i el Kia Sportage.

 

Això sí, es pot destacar que, després d'un inici de comercialització tant complicat, la tercera generació d'aquest model sembla que està recuperant els nivells de vendes de les dues primeres. Entre altres coses perquè, més enllà de l'evident pas endavant que ha donat la marca japonesa en tot el que es refereix a disseny, a Nissan han apostat també per un factor cada vegada determinant al nostre mercat: la hibridació.

El Nissan Qashqai híbrid no apunta a tenir l'èxit esperat

En Nissan van apostar en un inici per començar la comercialització del seu nou Qashqai amb versions en les quals totes i cada una d'elles ja comptaven amb un sistema de micro hibridació lleugera, la manera més senzilla i econòmica d'aconseguir un model amb etiqueta ECO de la DGT a Espanya.

Tanmateix, els plans de la marca japonesa no passaven precisament per quedar-se amb tan sols aquest tipus de motors, sinó que tenia al cap també llançar una versió híbrida pura del seu model més venut. Ho han fet, però el problema en el seu cas és que, tal com podem veure en quecochemecompro.es, la diferència de preu del Qashqai híbrid amb Qashqai convencional és, per a molts, massa elevada.

 

És que són més de 10.000 € la diferència que existeix actualment entre la versió més bàsica del Nissan Qashqai en la versió que arriba amb un motor híbrid pur, que té un preu de partida que se situa per sobre dels 39.000 €. Ja que si amb això no fos suficient, es pot tenir en compte que rivals directes com el Toyota RAV4, per a molts un model fins i tot millor, pot presumir de comptar amb un motor híbrid més potent i, al seu torn, amb un preu de partida encara més baix.

Per això no són pocs els que assegurin que, o bé Nissan rebaixa el preu d'aquesta versió, o el Qashqai híbrid no tindrà precisament l'èxit que molts esperaven.