El Nissan Qashqai, indiscutible vaixell insígnia de la marca japonesa des del seu llançament el 2007, acaba de ser sotmès a un rentat de cara en la seva tercera generació. Un facelift que deixa llums i ombres, tal com revela la prova que han fet a Autobild. El portal web destaca tres inconvenients a tenir en compte.
Canvis subtils però molt eficaços
El disseny actualitzat del Qashqai és fàcilment reconeixible. Manté les mesures del model original, però estrena una nova graella que incorpora detalls inspirats en l'armadura d'un guerrer japonès i fars davanters renovats amb intermitents seqüencials. Així mateix, s'han introduït canvis a la part inferior del para-xocs i en la decoració exterior, eliminant els cromats i utilitzant peces de color negre.
A l'interior, el veritable avanç radica en l'apartat tecnològic. El sistema operatiu de Google basat en Android Automotive proporciona una experiència integrada i actualitzada, amb accés a Google Maps i assistent de veu, sense necessitat de connectar un telèfon.
Mecàniques i preus per al nou Nissan Qashqai 2024
El Nissan Qashqai 2024 manté la seva gamma mecànica sense canvis significatius. S'ofereixen dos motors micohíbrids de quatre cilindres 1.3 , amb potències de 140 i 158 CV respectivament, juntament amb un model híbrid de 190 CV, conegut com a ePower en la terminologia de Nissan. Tots aquests motors compten amb l'Etiqueta ECO de la DGT, la qual cosa ressalta la seva eficiència i el seu menor impacte ambiental.
Quant a la tracció, la majoria de les versions venen amb tracció 4x2, és a dir, tracció davantera. Tanmateix, algunes variants equipades amb el motor de 158 CV i caixa de canvis automàtica també estan disponibles amb tracció 4x4, proporcionant una versatilitat més gran i capacitat d'adaptació a diferents condicions de conducció.
El llançament del Nissan Qashqai 2024 està programat per a finals del mes de juny, amb els primers lliuraments que es realitzaran en aquell moment. Tanmateix, el més destacat d'aquest llançament és la combinació de preus més baixos i millora a l'equipament. S'ha anunciat una reducció de preus en diversos acabats, amb millores de fins a 1.500 euros en comparació amb les versions anteriors.
Per exemple, l'acabat Acenta ara és 1.500 euros més econòmic, mentre que el N-Connecta es rebaixa en 1.050 euros i el Tekna en 100 euros. D'altra banda, el Tekna prèmium ha experimentat un augment de 600 euros en el seu preu mínim. Aquests canvis signifiquen que el preu de partida del Qashqai DIGT MHEV de 140 CV és de 31.200 euros.
Tres detalls a tenir en compte
El model N-Connecta s'ofereix des de 34.850 euros, mentre que el Tekna té un preu inicial de 38.200 euros, igual com el N-Design. Finalment, el Tekna prèmium està disponible a partir de 42.850 euros. Tots els preus són sense descomptes promocionals.
Malgrat aquests avenços, la prova va revelar tres inconvenients específics: un canvi automàtic lent, un consum elevat a la carretera i un tacte estrany dels frens, aspectes que podrien afectar l'experiència de conducció i la satisfacció de l'usuari.