Si bé és cert que la immensa majoria de les vendes a Espanya per part de Toyota no arriben a través del RAV4, també ho és que aquest model ha estat i continua sent una de les principals fonts d'ingressos del fabricant japonès a nivell mundial. Entre altres coses perquè pot presumir d'haver estat un dels primers models de la seva categoria amb comptar amb un motor híbrid pur, un dels seus millors arguments de venda.
El problema en el seu cas és que, amb l'augment de preus generalitzats en la indústria, aquest model, tal com podem veure en quecochemecompro.com, té un preu de partida que freguen els 39.000 € comptant a més amb tots els descomptes i promocions per finançament, per la qual cosa el seu preu al final acaba sent més alt tenint en compte comissions i interessos.
És cert que és un model molt complet en tots els sentits, molt ben dotat a nivell mecànic, amb un motor híbrid de 218 cavalls, amb molta tecnologia i bon equipament de sèrie, molta habitabilitat i capacitat de càrrega i un disseny atractiu, però tot això, almenys per a molt, no acaba justificant que fregui els 40.000 €.
El Nissan Ariya, una opció més interessant pel mateix preu que un RAV4
I més tenint en compte que ja comencen aparèixer al mercat models de la seva categoria però que compta amb un motor 100 × 100 elèctric i que tenen un preu molt similar al d'aquest Toyota. El millor exemple d'això és una de les grans apostes de Nissan per a Europa, l'Ariya, el seu primer SUV 100 × 100 elèctric.
Tal com podem veure en quecochemecompro.com, comptant amb totes les promocions i els descomptes possibles de la marca, aquest model té un preu de partida que es queda just per sota dels 38.000 €, és a dir, costa més o menys el mateix que el Toyota, encara que és un model amb un motor 100 × 100 elèctric i que pot lluir l'etiqueta 0 de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges.
El millor en el seu cas és que, per molt que aquest preu vagi unit a la seva versió més senzilla, aquest compte ja amb una mecànica de més de 200 cavalls de potència i, sobretot, amb una bateria que li permet tenir més de 400 km d'autonomia, una xifra ja molt considerable i que li permet ser un model perfecte tant per al dia a dia en entorns urbans com per afrontar llargs viatges en autopistes i carreteres sempre que es planifiquin les parades, una cosa habitual amb els elèctrics.