Nissan ha trobat en els SUV una de les seves millors armes per continuar sumant vendes al voltant del món. El millor exemple d'això és el seu famosos i supervendes Qashqai, un SUV que ha estat recentment renovat i que, tenint en compte la tendència a l'alça de les seves vendes, tot apunta que serà un dels models destacats en aquest acabat d'iniciar 2022.

En aquest sentit, l'arribada de la nova generació del Qashqai, un model molt més ben dotat en tots els sentits i amb la hibridació com una de les seves millors armes, l'ha ajudat a acabar l'any 2021 en una més que destacable catorzena plaça.

Això sí, en Nissan tenen dues bombes preparades per a aquest 2022 que, sens dubte, donaran molt de què parlar. Una d'elles és la versió cent per cent elèctrica del Qashqai, el denominat Qashqai e-Power, que, tret que es produeixi algun canvi en el timming de la companyia japonesa, deuria arribés el pròxim estiu.

L'aposta per l'electrificació de Nissan no és menor, i bona prova d'això és que, més enllà d'aquesta versió elèctrica del seu popular SUV de mida mitjana, els japonesos intentaran assaltar el mercat amb un altre model que, sens dubte, donarà de què parlar.

Nissan reforça la seva aposta per l'electrificació amb l'arribada del nou X-Trail aquest 2022

No és cap altre que el Nissan X-Trail, el SUV de més mida de la gamma d'aquest tipus de carrosseries de Nissan. Un model que porta ja dos anys a la venda al mercat americà sota el nom de Rogue però que els japonesos s'han 'guardat' perquè debuti a Europa aquest any.

Un debut que arriba amb sorpresa. I és que, segons un recent informe intern de la marca, tot apunta que el nou X-Trail arribarà únicament amb el sistema híbrid "e-Power", el mateix que utilitzarà la versió elèctrica del seu germà petit, el Qashqai.

En aquest cas, es tracta d'un sistema exclusiu de Nissan que funciona com un híbrid autorecarregable format per un motor elèctric per moure les rodes de davant i d'un motor de combustió de 154 cavalls, que només actua com un generador per alimentar l'elèctric de 190 cavalls.

Els avantatges d'aquest sistema són enormes, ens altres coses perquè compta amb tracció total i és comparable al funcionament del d'un model cent per cent elèctric però sense els retards en el lliurament de potència i, sobretot, sense el problema d'una baixa autonomia.

Malgrat que encara no és oficial, tot apunta que Nissan donarà el tret de sortida a les seves vendes durant la pròxima primavera, per la qual cosa els detalls de la seva comercialització no haurien de tardar a fer-se públics. Quant al seu disseny, poques pistes falten ja que, a excepció d'algun canvi en les seves imatge, aquest nou X-Trail hauria de ser pràcticament idèntic al Rogue, la versió americana.