Nissan és, com bé saben els que sempre ha tingut a la marca japonesa com una de les seves marques de referència, un dels fabricants generalistes que m'has ajudat a aconseguir que els SUV s'hagin convertit en la carrosseria de moda tant a Espanya com a Europa.
I és que és de sobres conegut que no va ser cap altre que el seu Qashqai el model que realment va popularitzar aquesta carrosseria a les carreteres del nostre país, sent el primer model amb aquest tipus de carrosseria generalista que es va posar a la venda i que realment va triomfar i va obrir la porta que bona part de la resta de fabricants que avui presumeixen de tenir SUV molt reeixits apostessin per ells.
Això sí, en Nissan són molt conscients també de què, per molt que el seu Qashqai, que va ja per la seva tercera generació, va a continuar sent segurament el seu model més venut en els propers anys a les carreteres espanyoles i europees, fer el salt i apostar per models elèctrics és una decisió més que encertada, entre altres coses perquè seran els elèctrics els que en un futur no molt llunyà dominin les carreteres del vell continent.
El Nissan Ariya té gairebé 16.000 euros de descompte
És per això que la marca japonesa ja posat a la venda el seu primer SUV 100 × 100 elèctric, l'Ariya, un model que, això sí, no està destinat precisament als que busquen un model generalista amb un preu mesurat, sinó precisament aquells conductors de 'morro fi' que busquen comptar amb l'últim en tecnologia del mercat i als quals no els importa pagar el sobrepreu habitual en aquest tipus de models.
Això sí, veient com podem veure en quecochemecompro.com el descompte actual de la marca japonesa, una xifra que neix fruit de les promocions internes del fabricant així com dels ajuts del govern, que no deixa de ser de gairebé 16.000 €, no són pocs els que parlen d'aquest model com un de les autèntiques gangues del seu segment.
I és que el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest Ariya es queda just per sota dels 40.000 € comptant amb totes les promocions i descomptes, un preu que el deixa més o menys al mateix nivell que un súper compacte de marca prèmium però amb motor de combustió.
Aquest cas, per molt que siguem davant de la versió més bàsica d'aquest Nissan, la marca japonesa l'ha dotat ja d'un motor de més de 200 cavalls de potència així com d'una bateria que li permet tenir més de 400 km d'autonomia, una xifra ja més que respectable i que el converteix en una opció molt interessant.