En Nissan són molt conscients de què, si bé és cert que el seu Qashqai pot presumir de ser el seu model més venut a les nostres carreteres des de fa ja uns anys, són cada vegada més els conductors que, encara que a un nivell molt més baix que la resta de mercats europeus, estan fent el pas i estan deixant de banda els seus cotxes de combustió per apostar per cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

I un dels cotxes elèctrics precisament més interessants quant a relació qualitat preu que es poden trobar actualment al nostre país està dins del catàleg de la marca japonesa.

 

No és altre que el Nissan Leaf, un dels elèctrics més veterans dins del nostre mercat que, si bé és cert que precisament per ser un model veterà no compta potser amb una autonomia al nivell de l'habitual en els elèctrics nous, passa per ser una opció realment interessant pel seu preu.

L'oferta del Nissan Leaf a Espanya

I és que, tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant japonès, si optem per fer-los amb la versió més senzilla d'aquest compacte elèctric, el seu preu de partida parteix de poc més de 30.000 € sempre que es finança la compra amb la marca.

A aquest preu cal sumar-li a més els ajuts del govern, que en el seu cas poden arribar a ser de fins a 7000 €, pel que per un preu que ronden els 24.000 € tindrem un compacte elèctric realment interessant i d'una qualitat evidentment superior a la que podem trobar en contactes elèctrics de marques low-cost com és el cas de MG i el seu MG4.

 

Si bé és cert que ha deure d'equipament i metodologia aquest model pot presumir d'estar més que al dia, és la seva bateria de tot just 40 kW hora la que es queda una mica per sota de la mitjana, i la que provoca que la seva autonomia sigui de 270 km segons el cicle d'homologació WLTP.

En aquest sentit, si la idea és fer-se amb un cotxe elèctric per moure's de forma exclusiva per entorns urbans interurbans, aquest Nissan és una opció molt interessant, mentre que si realitzem molts viatges a l'autopista i carretera realitzant molts quilòmetres evidentment existeixen opcions millors com el propi Leaf amb la bateria de 62 kWh que té una autonomia de gairebé 400 quilòmetres.