El Volkswagen Golf és un d'aquests models que, sense fer tot just soroll al nostre país, acaba sempre sent un dels models més destacats a Europa. Saben a la marca alemanya que aquest model no tenen el mateix èxit a les nostres carreteres que té en altres com les dels països del nord d'Europa, especialment al seu mercat natal, l'alemany.

Tanmateix, per molt que el Golf no està mai entre els models més venuts a Espanya, sí que pot presumir de ser el quart model amb més vendes de la marca al nostre mercat per darrere del T-Roc, un autèntic supervendes, el T-Cross i el Polo.

 

La xifra de vendes acumulada fins ara, sumant les vendes de gener, febrer i març d'aquest compacte, és de 1.173 matriculacions. No és una xifra menor, però és evident que és una xifra que l'allunya de models que sí que compten amb molta més presència al nostre mercat.

Un mercat que, com s'ha comprovat aquest mes de març passat, té cada vegada més en compte models amb preus baixos i perfectes per al dia a dia. I un molt bon exemple d'això és un model que, malgrat ser més compacte i estar un esglaó per sota quant a qualitat respecte al Volkswagen, ha aconseguit multiplicar per cinc les vendes del compacte germànic.

El març ha estat un gran mes per al Peugeot 208, el model ja més venut de la marca a Espanya

No és cap altre que el Peugeot 208, un utilitari que cada vegada compta amb més adeptes al nostre país i que pot presumir de ser ni més ni menys que el model més venut actualment de Peugeot a Espanya.

I és que les 1.709 matriculacions que ha aconseguit el tercer mes d'aquest 2022, el segon model més venut a Espanya, el situen a la cinquena plaça de la general del que va d'any, una posició per sobre de la qual té el 3008 i el 2008, vuitè i novè respectivament.

 

Una xifra que multiplica per cinc l'aconseguida pel Golf aquest mes de març passat, un mes en què el compacte alemany ha aconseguit tan sols 396 matriculacions. És evident que no són rivals directes i que el 208 i el Golf van destinats a perfils diferents, però saben molt bé a la marca alemanya que són aquest tipus de models, com el 208, el Seat Eivissa o el Citroën C3 els que no tan sols li roben vendes al seu Polo, sinó que també són models que roben vendes al Golf.

Per sort per a la marca alemanya, en altres països d'Europa el seu compacte sí que té molta més presència i compta amb unes xifres de matriculacions que, com ha passat en els últims anys, l'ajuden a acabar sent de forma habitual el model més venut del vell continent.