Són molts els utilitaris que poden presumir de ser ja clàssics al nostre país. Un d'ells és, sens dubte, el Renault Clio, el model de la marca francesa que porta ja molts anys sent un dels protagonistes a les nostres carreteres.
Això sí, no és precisament l'únic. Altres utilitaris com el Peugeot 208, el Ford Fiesta, el Opel Corsa o el Seat Ibiza, entre molts d'altres, continuen donant també molta guerra a Espanya. Tanmateix, un d'ells està destacant especialment per sobre de la resta en aquest inici d'any.
No és cap altre que el Seat Ibiza, un model que es va convertir en un clàssic ja als anys 80 i que pot presumir de seguir sent un dels mes venuts encara a Espanya. De fet, és el segon model més venut de la marca al nostre mercat, tan sols superat pel SUV Arona, confirmant així que els models compactes, ja siguin SUV o utilitaris, estan de moda a Espanya.
El Seat Ibiza pot presumir de ser l'utilitari més venut ara a Espanya
Va anar el mes passat de febrer quan l'Eivissa va fer un important pas endavant quant a vendes aconseguint, ull, la segona plaça del podi, per darrere de l'esmentat Arona i per davant del Corolla, que continua sent el top vendes a Espanya.
Un Ibiza que acumula ja, sumant les vendes de gener i febrer, ni més ni menys que 2.395 matriculacions, xifra que el situa en una més que interessant sisena plaça en la general de vendes al nostre país.
I el que és millor per a Seat és que, si bé és cert que l'Ibiza és lluny de les xifres dels primers classificats, el model pot presumir de ser l'utilitari més venut fins al moment, tenint tots els seus rivals directes per darrere.
Rivals com el Peugeot 208, amb 2.215 vendes, el Dacia Sandero, amb 2.015 vendes, el Citroën C3, amb 1.860 vendes o el Renault Clio, amb 1.284 vendes. Un Clio que ha vist com l'ibiza multiplicava les seves vendes per tres aquest mes de febrer. És evident que l'actualització de meitat de cicle que va rebre fa ja uns mesos li ha assegut de meravella al model de Seat.
Entre altres coses perquè, com passa també amb l'Arona, l'Ibiza pot presumir de ser un model que, sense arribar als nivells de Dacia amb el seu Sandero, té uns rangs de preus en les seves versions d'accés o més senzilles que provoca que siguin molts els que el vegin com un model senzill però molt millor dotat.
No és que sigui un secret que l'Ibiza sempre acaba sent un dels utilitaris més venuts generació rere generació precisament per això, per la seva excel·lent relació qualitat/preu i per una àmplia gamma de motors i equipaments que s'adapten a diferents tipus de conductors.
Veient l'avantatge que té ja el model espanyol respecte al seu competidors, no seria de comportar que acabés sent l'utilitari més venut al final d'aquest 2022.