Amb tot just 245 matriculacions el mes de febrer passat, el Seat León s'ha convertit en un dels grans protagonistes del rànquing a Espanya, i no precisament en positiu. I és que aquesta baixa xifra de vendes no ha fet altra cosa que provocar que el que al seu dia va ser el model més venut del nostre país hi ha acabat el mes de febrer de 2023 en la posició 90.

Una posició que millora a nivell general en el que portem d'any tenint en compte les vendes que va aconseguir el mes de gener passat, però evidentment que aquest model ocupi la posició 73 en aquest 2023 amb una mica més de 500 matriculacions no és que sigui precisament una bona notícia per a la marca espanyola.

 

Però el pitjor per a Seat ja no és tant que el seu León hagi caigut en picat de forma dràstica en els últims temps, sinó que, al contrari del que passa amb altres models, a la marca espanyola no poden argumentar que aquesta caiguda del seu León hagi arribat de la mà de la caiguda de bona part dels seus rivals directes, o el que és el mateix, pot argumentar que el segment dels compactes ja no és un bon segment a Espanya.

El Toyota Corolla demostra que els compactes no estan sentenciats

De fet, es pot destacar que són alguns els rivals directes d'aquest Seat els que estan demostrant en aquests dos primers mesos de l'any que, si bé és cert que el segment dels contactes no té el pes que tenia fa uns anys, continuen sent accions molt buscades entre els conductors espanyols.

I un molt bon exemple és el Toyota Corolla, un model que va acabar com el quart al nostre país l'any passat i que, sumant les vendes d'aquests mesos de gener passats i febrer, pot presumir de ser ara ni més ni menys que el setè cotxe més matriculat en aquest 2023 a Espanya. Un model que tan sols el mes de febrer passat ha aconseguit més de 1200 matriculacions, és a dir, cinc vegades més vendes de les quals ha aconseguit en el mateix període el model espanyol.

 

D'altra banda, també és important destacar que, més enllà que el Corolla compta amb un motor híbrid i que per tant no competeix potser directament en igualtat de condicions al León, altres models, el Citroën C4, el Ford Focus o el Peugeot 308, que sí que tenen una gamma mecànica similar a la del Seat, estan aconseguint moltes millors xifres de vendes, la qual cosa no provoca cap altra cosa que deixar més que en evidència al model espanyol.