Una de les grans batalles que s'està vivint aquest 2023 al mercat de l'automòbil a Espanya és la que passa per veure quin SUV de mida compacta es convertirà en el més venut. Quant als SUV urbans, l'avantatge que té el Seat Arona davant el Peugeot 2008 i al Toyota C-HR fa pensar que el model espanyol, que tan sols té per davant en el rànquing general al Dacia Sandero, acabarà sí o sí per davant sent el SUV més venut de la seva categoria i el rei d'aquesta carrosseria a Espanya.

Tanmateix, la lluita en el segment inferior està molt més disputada, amb dos models lluitant des de fa ja mesos i dos models que, de fet, tenen molt en comú: el Kia Sportage i el Hyundai Tucson.

 

Per molt que altres opcions com el Seat Ateca, el Nissan Qashqai o el Peugeot 3008 siguin opcions també reeixides, els dos models coreans són els que, almenys de moment en el que portem d'any, millors xifres estan aconseguint. Dos models que comparteixen plataforma i tecnologia (Hyundai i Kia formen part del mateix grup de marques) però que es diferencien quant al seu posicionament per preu al mercat, sent el Kia una opció més barata.

El Hyundai Tucson no es dona per vençut

És precisament el fet que sigui un model més barat el que està provocant que el Kia sigui el model més venut de la seva categoria a Espanya, amb 14.101 vendes en el que portem d'any, una xifra que el situa ni més ni menys que en la cinquena posició en el rànquing.

Dues posicions per sota, en la setena, està el Tucson, un model que porta acumulades 13.302 vendes, és a dir, hi ha menys de 1.000 vendes de diferència entre aquests dos models, per la qual cosa podria passar que, si el Kia té un mal mes d'aquí a final d'any (una cosa poc probable) i el Tucson arrasa, el Hyundai podria superar el seu 'germà'.

 

Un Tucson que, de fet, ha evidenciat el seu èxit a Espanya aconseguint uns molt bons resultats el setembre amb més de 1.000 vendes, entre altres coses perquè, per molt que hagi acabat per darrere del Kia, ha aconseguit doblar les vendes d'un dels SUV prèmium de moda a Espanya, el Volvo XC40. Falten tres mesos perquè acabi l'any, per la qual cosa encara poden passar coses en aquesta important batalla a Espanya.