A Kia són molt conscients, com ho són també en la immensa majoria de fabricants al nostre país a Europa, que és el moment pel qual està passant la indústria d'automòbil no és que sigui un moment precisament senzill, entre altres coses perquè l'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics ha suposat una petita revolució.

 

I és que tan sols fa falta veure algunes de les gammes mercaderies que tenen alguns dels models més venuts a les carreteres del vell continent per adonar-se'n de què, a diferència del que passava fa uns anys, quan les úniques opcions eren comprar un cotxe amb un motor de gasolina o a fer-ho amb un motor dièsel, avui dia podem comprar un cotxe amb un motor de combustió tradicional, un micro híbrid, un híbrid auto recarregable, un híbrid endollable o un model 100 × 100 elèctric.

Volvo triomfa a Europa amb el seu XC60 PHEV

Si bé és cert que el model més venut a Europa ja en el passat 2023 i en aquest 2024 està sent el Tesla Model Y, un model 100 × 100 elèctric, el cert és que els cotxes elèctrics i els híbrids endollables són els que acaben tenint menor quota de mercat a nivell general a Europa respecte a altres motoritzacions.

 

Pel que respecta als híbrids endollables, i per molt que en els últims mesos s'hagin comercial en una opció cada vegada més buscada a les carreteres europees, les seves xifres de vendes continuen sent molt menors que un altre tipus de motors. Una categoria en la que de nou el mes de març passat ha omplert el Volvo XC60 en la seva versió PHEV, un model que ha fregat les 6000 matriculacions amb aquesta versió situant-se per sobre de models molt consolidats com el Ford Kuga o els prèmium Audi A3, BMW X1, BMW Sèrie 3 o Mercedes GLC.

En el cas de Kia, si bé és cert que la marca coreana estan més que satisfets veient com el seu Sportage híbrid endollable ha acabat en la setena posició, el fet que el Volvo hagi aconseguit gairebé 3000 vendes més no fa una altra cosa que evidenciar que, almenys de moment, continua estant molt lluny de la marca sueca.