Segurament han estat molts els consumidors que s'han apropat algun concessionari en els últims anys amb la intenció de comprar-se un cotxe i se n'han adonat de què, a diferència del que era habitual fa ja molts anys, avui dia la immensa majoria de les marques ja no inclouen una roda de recanvi.

Tenint en compte la normativa, al Reglament General de Vehicles especifica al seu Annex XII que els "turismes, vehicles mixtos i els automòbils destinats al transport de mercaderies amb massa màxima inferior als 3.500 kg hauran de portar una roda completa de recanvi o una roda d'ús temporal, amb les eines necessàries per al canvi de rodes, o un sistema alternatiu al canvi de les mateixes que ofereixi prou garanties per a la mobilitat del vehicle. En aquests casos se circularà respectant les limitacions pròpies de cada alternativa".

D'aquesta forma, queda més que clar que, si bé és evident que portar una roda de recanvi és sempre la millor garantia de poder continuar circulant sense cap tipus de problema, explicant amb un kit anti antipunxades podrem també continuar circulant de forma legal.

Els motius pels quals les marques ja no venen cotxes amb rodes de recanvi

Pel que es refereix als motius en concrets pels quals les marques han deixat de vendre cotxes amb rodes de recanvi són diversos, però és més que evident que el principal és perquè acaba sent un estalvi quant a costos. Així, és molt més barat per a les marques vendre un cotxe amb un kit antipunxades que vendre un cotxe amb una roda de recanvi i totes les eines per poder muntar-la.

D'altra banda, també es pot argumentar que un dels motius pels quals molts cotxes i ara compten amb rodes de recanvi és que, d'una banda, es guanya capacitat de càrrega al maleter i, per altre, en ser menys pesat, el cotxe acaba consumint menys, encara que es pot destacar que segurament la immensa majoria dels conductors al nostre país preferirien continuar comptant amb la roda de recanvi sense haver de pagar un sobrecost, és a dir, la qual cosa era habitual fins fa tot just uns anys.

La part positiva en aquest cas és que avui dia els pneumàtics són molt més resistents que fa uns anys i que, tret que es produeixi una rebentada a la roda, una cosa que no sol ser gaire habitual, amb un kit antipunxades podrem continuar circulant fins a trobar un taller en el qual ens canviïn la roda.