Per molt que Citroën no pugui presumir de ser una de les marques més venudes a Espanya, sí que pot presumir la marca francesa de ser una de les que més arrisca en els seus dissenys, i això és una cosa que en un mercat tan saturat com l'actual sempre s'agraeix.

Els Citroën són models que sempre s'han caracteritzat per ser molt confortables i per tenir aquest punt de risc en els seus dissenys, una cosa que ha provocat que opcions tan interessants i diferents com l'actual C4 s'hagi convertit en una referència de la marca al nostre país.

 

Precisament veient l'èxit d'aquest crossover (en teoria forma part del segment dels compactes), la marca va optar per ampliar la gamma d'aquest model amb una carrosseria amb un punt més familiar, l'anomenat C4 X. Una carrosseria que, com bé podem veure en les imatges, fa d'ell un model peculiar i amb molt pocs rivals directes, entre altres coses perquè es tracta d'un crossover amb la mida d'una berlina compacta i amb certs aires de SUV.

El Citroën C4 X, un familiar diferent de la resta

El principal punt a favor d'aquesta carrosseria respecte al C4 és que, evidentment, compta amb molta més capacitat de càrrega. Mentre que la versió compacta compte amb 380 litres de capacitat de càrrega, la versió X, la berlina, supera els 500 litres, convertint-se així en una opció més familiar i polivalent sense acabar tenint unes mesures tan grans que ho impedeixin ser un model útil també en el dia a dia.

 

Tal com podem veure al configurador de la marca, la versió que arriba amb un motor de gasolina PureTech de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica senzilla però més que correcta, té un preu finançat de poc més de 26.000 euros. Un finançament amb una quota mensual (al marge de l'entrada i la quota final) de tan sols 130 euros, una quantitat molt interessant.

Saben a la marca que serà difícil, sobretot tenint en compte l'èxit del C4, que la versió X tingui també un bon resultat quant a vendes, però saben molt bé que aquest tipus de familiars diferents a la resta són una opció arriscada però interessant al nostre país.