A diferència del que passa a Volkswagen, on tenen uns plans de futur més que definit, a Seat saben molt bé que vindran anys per davant que seran molt complicats. Entre altres coses perquè, a diferència també del que passa amb la marca mare del grup, el fabricant espanyol no és que tinguin l'electrificació com una de les seves prioritats absolutes.

Tanmateix, més enllà que si el futur de Seat passa o no per l'electrificació, que d'alguna manera o una altra ho acabarà fent, el principal problema de la marca actualment és que són alguns dels seus models els que estan en el punt de mira a causa de l'entrada del joc de la nova normativa europea de missions, l'Euro 7, que entrarà en joc a partir de 2026.

 

Una nova normativa d'emissions que, com bé saben en totes i cada una de les marques que tenen presencia el segment dels utilitaris, provocarà que siguin alguns d'aquests models els que diguin a déu definitivament fins i tot abans de 2026. Bons exemples d'això són el Ford Festa, que ja està més que sentenciat, i el Volkswagen Polo, que no és que tingui precisament un futur molt brillant per davant.

El Seat Ibiza, en risc com el Volkswagen Polo

No va ser cap altre que el màxim responsable del Volkswagen el que va assegurar fa poc que, tenint en compte l'enorme inversió que hauria de realitzar el grup per adaptar els motors de combustió del seu Polo a la nova normativa, estudiaran si resulta o no viable econòmicament dur a terme tal inversió o, com molts ja es temen, deixar aquest model pel camí.

I el mateix passa evidentment amb el Seat Ibiza, un model que pot presumir de ser un dels homes més econòmics i d'èxit al mercat espanyol però que, com passa amb el Polo, té un futur molt negre per davant.

 

Adaptar la seva gamma mecànica a la nova normativa no farà cap altra cosa que incrementar de forma notable els seus preus i, tenint en compte que el punt més a favor d'aquest model és que resulta ser molt més barat que el León, si els seus preus s'igualen amb el del seu germà gran la seva presència al mercat ja no tindrà sentit.

Des de Seat no s'han pronunciat respecte al futur d'un dels seus models estrella, pel que no se sap si el futur del Seat Ibiza passa per un electrificació del model o pel llançament d'un nou model en què es mantingui el nom d'Ibiza. El que sembla evident és que l'actual model com el coneixem avui dia sembla tenir ja data de caducitat.