Com bé saber en tots i cadascun dels fabricants que tenen pes sobretot a les carreteres europees, els SUV s'han convertit en la carrosseria tendència als mercats del vell continent. Un tipus de carrosseria que no he fet cap altra cosa que provocar que les vendes d'altres segments com és el dels monovolums, les berlines i els compactes hagin caigut de forma més que notable.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que bona part de les marques generalistes han optat directament per prescindir de les seves berlines i dels seus monovolums, concentrant-se en la immensa majoria de les seves vendes de l'utilitaris, compactes i SUV.
Tanmateix, no passa el mateix als catàlegs de les marques prèmium, un tipus de fabricant que, en tenir un marge de benefici més gran amb cada venda tenint en compte que els seus preus són molt més elevats, això els permet poder tenir al seu catàleg models que no tenen tan bones xifres de vendes però que van dirigides a un conductor més exigent el que es refereix a la dinàmica de conducció del seu cotxe.
I allà és on les berlines continuen tenint molts arguments a favor respecte als subtemes un tipus de carrosseria que, en ser més pesada i matussera, no garanteix un nivell de dinamisme igual que el que garanteixen les berlines, especialment les que compten amb una posada a punt esportiva.
L'Alfa Romeo Giulia, una berlina esportiva molt top
Un bon exemple d'això és l'Alfa Romeo Giulia, un model que té grans rivals com és el cas del BMW Sèrie 3 o de l'Audi A4, entre d'altres. El millor en aquest cas és que, i més tenint en compte que la marca acabo d'actualitzar aquest model, el Giulia continua sent una de les millors opcions per a aquells conductors que busquin una berlina amb què divertir-se al volant i, a més, que compti amb l'últim en tecnologia del mercat.
Això sí, es pot tenir en compte que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, un dels grans arguments de venda d'aquest model és el seu preu, i més ara que la barca optat per aplicar-li un descompte de més de 8000 €. D'aquesta forma, el preu de partida de la versió més senzilla, que arribaria amb un motor dièsel de 160 cavalls de potència, té un preu de partida que es queda per sota dels 38.000 €, un preu molt competitiu per tractar-se d'una berlina prèmium a què no li falta de res.