Va ser fa ja uns anys quan el grup Volkswagen va decidir prendre una de les millors decisions que ha pres en els últims temps: fer de Cupra una marca pròpia. Si bé és cert que segurament dins del gegant alemany ja podia preveure que aquesta nova marca anava a tenir cert impacte al mercat, el que segurament no s'esperava és l'èxit que està tenint.

De fet, les xifres de vendes d'aquest fabricant estan sent tan positives a nivell europeu que, com bé saben en Seat, el grup Volkswagen està posant molt més amor i afecte en Cupra que el fabricant espanyol, que poc a poc va perdent pes dins del grup alemany.

 

En aquest sentit, es pot tenir en compte que, si bé és cert que el mercat espanyol continua sent evidentment el mercat en el qual Seat té més presència, les vendes de Cupra es reparteixen molt més a nivell europeu, especialment el que es refereix a un model que, almenys de moment a Espanya, no està sortint l'èxit esperat.

El Cupra Born no triomfa a Espanya

No és cap altre que el Cupra Born, l'únic model de moment 100 × 100 elèctric que té la venda de la marca esportiva i que en el seu moment passava per convertir-se en una de les referències del fabricant.

Es pot recordar que aquest model es va pensar en el seu moment per ser la primera aventura 100 × 100 elèctrica destacable de Seat, però veient que el Cupra estava aconseguint ja bones xifres de vendes, des del grup Volkswagen van decidir traslladar tota la responsabilitat de l'electrificació a la marca esportiva deixant de banda Seat, una cosa que a la llarga ha provocat que les vendes del fabricant espanyol hagin anat caient a poc a poc.

 

Però el problema és que, almenys a Espanya, les vendes d'aquest compacte 100 × 100 elèctric, que no deixa de ser la versió esportiva quant a disseny i filosofia del Volkswagen ID.3, model amb qui ho comparteix gairebé tot, les seves xifres de vendes estan sent molt més baixes respecte a les que estan aconseguint altres d'elèctrics.

De fet, veient que el mes d'abril passat no has anat a altre que el MG4, un compacte elèctric i per tant un model que competeixen en el mateix segment que el Born, el que ha acabat sent el model elèctric més venut a Espanya, a Cupra no és que estiguin precisament molt satisfets amb el rendiment del seu model.