A Tesla són molt conscients de què, si bé és cert que pot presumir de ser la marca de models 100 × 100 d'elèctrics amb més quota de mercat a Europa, Espanya no és que sigui precisament un dels seus millors terrenys de joc.

Tan sols fa falta veure la quota de mercat d'aquest tipus de models al nostre país en comparació amb alguns països del nord d'Europa com Suècia, Dinamarca o Alemanya per adonar-se'n de què el pes dels elèctrics és molt menor a les nostres carreteres.

Durant el mes de novembre passat es van matricular al nostre país 3.942 elèctrics, una xifra que situa en poc més d'un 4 % la quota de mercat d'aquests models respecte a la majoria. Si bé és cert que en aquest 2022 la quota general dels elèctrics ha crescut de forma notable a Espanya, també ho és que continuen sent models molt poc demandats pels conductors espanyols.

 

És molt probable que, tenint en compte que d'aquí a uns anys tan sols es podran vendre aquest tipus de models a Europa, aquesta quota vagi augmentant a poc a poc amb el pas del temps. És per això que, de fet, la gran majoria de marques estan també apostant per aquest tipus de models, tant marques prèmium com de generalistes i low-cost.

MINI s'apropa perillosament a Tesla

Fent un cop d'ull als 10 elèctrics més venuts aquest mes de novembre passat es fa precisament evident que no tan sols les marques prèmium tenen pes en aquest segment. Per molt que la gran majoria de models elèctrics que més s'han venut a Espanya sí que pertanyin a marques prèmium com Tesla, MINI, Volvo o Smart, també hi ha opcions de marques com Citroën, Dacia i Opel, marques low-cost i generalistes.

 

El top vendes del mes de novembre passat ha estat el Tesla Model Y amb 595 matriculacions, un model que, com va passar al seu dia amb el Model 3, està a poc a poc guanyant adeptes a les nostres carreteres. Això sí, a diferència del que ha passat en mesos anteriors, en aquest cas ha estat la versió elèctrica del MINI Cooper la que ha aconseguit acabar com el segon elèctric més matriculat el novembre a Espanya.

És evident que, tenint en compte el gran avantatge que té tesla respecte als seus competidors al nostre país així com en la resta Europa, serà molt difícil que MINI o qualsevol altra marca vaig acabar robant-li el tron dels elèctrics. Això sí, veure com tota mena de marques se'n van a poc a poc apropant no és una cosa que faci precisament il·lusió als d'Elon Musk.