Per molt que Ford no pugui presumir evidentment de tenir aEuropa la mateixa quota de mercat que té al seu mercat natal, el dels Estats Units, la marca americana sempre ha estat un fabricant amb una bona quota de mercat a les carreteres del vell continent.
I ho ha fet últimament amb models tan destacats com és el cas del Focus, un compacte amb molta història a Europa, el Puma o el Kuga, dos SUV que estan guanyant cada vegada més pes per la seva excel·lent relació qualitat preu.
De fet, la bona relació qualitat preu dels seus models és el que ha convertit a Ford en una marca més que assentada a les carreteres europees i destinada aquells que busquen models de gamma mitjana amb bona qualitat als seus materials i amb bones propostes mecàniques diferenciades de les europees.
Això sí, per molt que la immensa majoria de les vendes de la marca americana a Europa arriben de la mà dels seus models de gamma mitjana, això no vol dir que al catàleg de Ford no hi hagi opcions realment gaire interessants per a aquells que busquen una mica més, per a aquells conductors que buscar un model molt top quant a tecnologia, mida, prestacions i equipament.
El Ford Explorer no és gens barat, però és un SUV prèmium
Una d'elles és el Ford Explorer, el SUV de més mida de la marca americana que passa per ser un model de més de 5 m pensat per a aquelles famílies que necessiten molt espai molta capacitat de càrrega i ho vulguin fer a més de la mà d'un model amb un motor híbrid endollable, l'única opció mecànica dins de la gamma d'aquest Explorer.
De fet, la seva mecànica és un dels seus millors arguments de venda, entre altres coses perquè passa per ser un híbrid endollable que acabi lliurant conjuntament entre el motor de gasolina i els motors elèctrics 457 cavalls de potència i, a més, ho fa de la mà d'una transmissió automàtica i d'una tracció a les quatre rodes que el converteix en una opció també interessant per a aquells que vulguin sortir de l'asfalt sense tenir cap tipus de problema a certes carreteres.
Amb molta habitabilitat i molta capacitat de càrrega, especialment en la versió de 5 places tenint en compte que en la de 7 places la tercera fila de seient es menja bona parteix del maleter, aquest model arriba a més molt ben dotat és el que es refereixi tecnologia i ajuts a la conducció, per això, per molt que tingui un preu de partida de més de 80.000 €, molts ho veuen com una de les opcions més intel·ligents dins del seu segment, i més tenint en compte a més que arriba amb l'etiqueta ZERO de la DGT.