Mercedes és una de les marques prèmium que més està apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics. També ho estan fent a Audi i en BMW, conscients que, en un futur no molt llunyà, seran aquests els models que protagonitzaran la gran majoria de vendes als seus catàlegs. Això sí, també fan gust molt bé en aquestes tres marques prèmium que, especialment en mercats com el d'espanyol, la quota de mercat dels models 100 × 100 d'elèctrics és encara molt menor, i menys encara en el cas dels models prèmium tenint en compte que tenen uns preus molt per sobre de la mitja.
És per això que, amb molt bon ull, Mercedes ha optat també per potenciar les vendes d'alguns dels seus millors models dotant-los deixem mecàniques en les quals la hibridació és la protagonista. Un bon exemple d'això és el nou Mercedes GLE, un dels SUV més venuts de la marca de l'estrella de plata que acaba d'estrenar generació.
El Mercedes GLE híbrid endollable té més de 100 quilòmetres d'autonomia en manera elèctrica
Dins de la gamma de motors d'aquest nou GLE, Mercedes ha optat per tres versions amb motors MHEV, és a dir, motors amb sistemes de micro hibridació lleugera, així com tres versions PHEV, és a dir, versions amb motors híbrids endollables. No és precisament casualitat que la marca alemanya hagi optat pels motors híbrids endolla parlis, entre altres coses perquè són motors que poden presumir de comptar amb el millor dels motors de combustió tradicionals així com el millor dels motors 100 × 100 d'elèctrics.
I és que, més allà de què gràcies a comptar amb aquests motors aquests models poden presumir de comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges, en aquest cas Mercedes ha dotat al seu GLE amb aquest tipus de motor amb una bateria que li permeti tenir ni més ni menys que més de 100 km d'autonomia manera 100 × 100 elèctric.
D'aquesta forma, aquest nou programari es posiciona com una opció molt interessant per als que circulen diàriament en trajectes curts per les grans ciutats així com un model perfecte també per encarar llargs viatges en autopistes o carreteres en els quals l'autonomia elèctrica no sigui en cap cas cap problema.
És evident que sent com és un Mercedes, i més un model amb un motor híbrid endollable, no és barat, però també ho és que és un punt intermedi perfecte per a aquells que no volen fer el salt definitiu als elèctrics purs.