Lexus va tancar el passat 2022 a Espanya amb menys de 5000 matriculacions. En concret van ser 4.682 les vendes que va aconseguir la marca preveuen l'etiqueta en aquest país, un mercat que sempre ha estat molt difícil, entre altres coses perquè és un intercanvi en el qual les tres marques prèmium, BMW, Mercedes i Audi, estan ja més que assentats des de fa ja molt temps.
Si bé és cert que els models de la marca japonesa poden presumir de tenir un disseny molt atractiu i, sobre tot un nivell de tecnologia als seus motors molt avançat tenint en compte que comparteixen tecnologia amb Toyota, la marca líder de motors 32 a nivell mundial, també ho és que aquests preus no són precisament baixos, d'aquí que molts, quan busquen un premium, vagin directament als concessionaris dels alemanys.
Això sí, com era d'esperar tenint en compte les tendències actuals del mercat, els dos models més venuts de la marca japonesa en aquest passat aquí a Espanya han estat dos SUV: l'UX i el NX, dos models molt interessants en tots els sentits.
El Lexus LC, un model gairebé inèdit a Espanya
És que el més compacte de tots a superar a les 2300 matriculacions, en el qual s'ha quedat just per sota de les 2000 vendes, sent els dos models protagonistes de la immensa majoria de les vendes de Lexus al nostre país.
No ha estat el cas del Nexus LC, un model que molt pocs conductors de fet conèixer al nostre país tret que siguin amants dels esportius en els quals el preu no és que sigui precisament és el millor. I és que aquest model, tal com podem veure en el configurat de la marca, té un preu de partida de 157.000 €, el que el converteix a tan sols un objecte de desig per als més VIP, i no en un cotxe pensava precisament per a la immensa majoria de la població.
El fet que compti amb un motor V8 de més de 500 cavalls de potència el converteix en un model gairebé ni amb el seu segment, però, al seu torn, ser tan potent i tenir un preu tan alt no ha fet cap altra cosa que provocar que, durant tot el 2022, aquest model tan sols hagi matriculat 3 unitats, una xifra extremadament baixa que, de fet, comparteix amb un altre dels esportius menys venuts al nostre país: l'Audi TT en la seva versió descapotable.