Mitsubishi, per molt que no pugui presumir de tenir una enorme quota de mercat ni a Espanya ni a Europa, sí que pot presumir de ser una de les marques més ben valorades entre molts clients, entre altres coses perquè el fabricant japonès sempre s'havia caracteritzat per tenir models molt interessants referent a disseny i relació qualitat preu.
Tanmateix, els que tenen a aquest fabricant com una de les seves referències saps molt bé que en els últims anys la marca ha optat per una estratègia que no ha deixat indiferent a ningú, entre altres coses perquè passa per ser una estratègia en la qual Mitsubishi aprofita com no ho havia fet cap fabricant fins ara les seves connexions amb altres fabricants, en aquest cas amb Renault i amb Nissan, les marques amb què formen una aliança des de fa anys.
Si bé és cert que molts fabricants, especialment aquells que formen part del mateix grup, comparteixen en molts casos plataformes, motors i tecnologies, poc es havien atrevit com ho ha fet Mitsubishi a posar al mercat en models que no deixen de ser còpies exactes de models de les seves marques aliades, tal com ha fet la marca japonesa recentment amb el Colt, no deixa de ser un Renault Clio, o l'ASX, que no deixa de ser un Renault Captur.
Mitsubishi continua apostant per la seva polèmica estratègia
No són precisament pocs els que estan esperant que la marca japonesa va optar per un canvi d'estratègia, però precisament s'han donat a conèixer en les últimes hores algunes informacions que no fan cap altra cosa que evidenciar que Mitsubishi no tan sols continua apostant per aquesta fórmula sinó que la implementarà amb nous models.
A Europa arribaran nous models de Mitsubishi que es basaran en els Renault Symbioz i Renault Megane elèctric, però serà al mercat nord-americà, un dels més importants per a la marca japonesa, on el fabricant llançarà un model que en aquest cas no es basarà en un Renault sinó en un Nissan, concretament en la nova generació del futur Nissan Leaf, un model per deixar enrere la seva etapa de contacte i es convertirà en un SUV 100 × 100 elèctric.
Veurem fins a quin punt la marca japonesa continuar apostant per aquesta estratègia que molts consideren polèmica i que no fa cap altra cosa que perjudicar la imatge del mateix fabricant, però el que és evident és que, almenys a curt termini, la seva estratègia continua sent la mateixa.