Els que sempre han tingut Mitsubishi com una de les seves marques de confiança saben molt bé que el fabricant japonès forma part de l'anomenada Aliança, una unió estratègica de la marca juntament amb Nissan i Renault. Aquest tipus d'unions són cada vegada més comuns en la indústria i no tenen cap altre objectiu que el compartir tecnologia i plataformes per a així abaratir el procés de producció dels cotxes.
Això sí, es pot tenir en compte que, per molt que siguin moltes marques les que comparteixin plataformes i tecnologia com és el cas de les marques del Grup Volkswagen o de Stellantis, entre d'altres, al final cada fabricant opta per continuar comptant amb el seu propi llenguatge de disseny per continuar diferenciant-se de la resta de marques.
En el cas de Mitsubishi, els japonesos han seguit una recepta que algunes marques han utilitzat també en col·laboració amb Toyota, com és el cas de Mazda amb el Mazda 2 Hybrid, un Yaris amb el logo de Mazda, o Suzuki amb el Swace, un Corolla Touring Sports amb el logo de Suzuki.
El Mitsubishi ASX no és un model original, però sí interessant
Una recepta que en aquest cas passa per models com l'ASX, un SUV de mida urbana que, tal com podem veure en les imatges, no deixa de ser una còpia exacta del Renault Captur. El problema en aquest cas és que, com apunten molts compradors, per anar a buscar la còpia és millor anar a buscar l'original.
És per això que la marca japonesa ha optat per aplicar un interessant descompte a la versió d'accés del seu ASX i convertir-lo en una de les millors opcions quant a relació qualitat/preu del seu segment.
Gràcies a comptar amb aquest descompte, el preu de partida de la versió d'accés ronden els 20.000 €, un preu que, tenint en compte que arriba més que ben dotat de sèrie quan equipament i amb un motor de gasolina de 91 cavalls de potència, el converteixen en una opció molt senzilla però alhora polivalent i interessant.
Això sí, tal com evidencia les xifres de vendes fins ara d'aquest model, continuen sent la majoria dels que opten directament per, en comptes d'anar a un concessionari de Mitsubishi i fer-se amb un ASX, anar a un concessionari de Renault i aconseguir un Captur.