Mitsubishi és un d'aquests fabricants que, per molt que porti molts anys present a les carreteres espanyoles i europees, mai pogut presumir de tenir una enorme quota de mercat. I això és una cosa que evidentment la marca japonesa vol canviar.
Per a això, més enllà de comptar amb els seus propis models i els seus propis projectes, els del Japó han decidit elevar a la màxima potència els beneficis que té estar associat amb Renault, un dels fabricants europeus més assentats a Espanya i a les carreteres del vell continent.
No és que sigui cap secret que Mitsubishi forma juntament amb Nissan i a Renault l'anomenada Aliança, una aliança de tres marques en les quals el fet de compartir tecnologia els ajuda a reduir costos de fabricació així com a poder posar productes al mercat amb millor tecnologia i a un preu menor.
Això sí, que les tres marques comparteixen tecnologia no significa que els seus models siguin idèntics, o almenys en la majoria dels casos. Cadascuna d'elles intenta tenir la seva pròpia quota de mercat a través dels seus diferents llenguatges de disseny.
Tanmateix, de tant en tant una d'elles es desmarca de la resta, i ara ha estat Mitsubishi la que, com ha fet recentment amb el seu nou a ASX, que no deixa de ser una còpia literal del Renault Captur, ha optat per fer el mateix amb el seu nou Colt, que no deixa de ser un Clio amb el logo de Mitsubishi al frontal.
El Mitsubishi Colt, un Clio a la japonesa
Tan sols fa falta veure ràpidament una primera imatge d'aquest nou Mitsubishi Colt 2024 per adonar-se que no deixa de ser una còpia literal de la versió del Renault Clio just abans que l'utilitari francès s'actualitzarà com ho ha fet recentment.
L'estratègia de la marca japonesa en aquest sentit pot semblar arriscada ja que, com s'ha comprovat en alguns casos en els quals algunes marques han realitzat una operació similar, la immensa majoria dels conductors prefereixen anar al model original abans que a la còpia.
Tanmateix, en aquest cas la marca japonesa ha optat per dues diferències clares amb el seu Colt respecte al Clio. La primera d'elles és que el Mitsubishi no compta en cap cas amb una versió diésel com si que compta el model francès i, la segona i més important, és que, mentre que en Renault ofereixen una garantia de tres anys amb el seu Clio, en el cas de Mitsubishi la garantia s'amplia a cinc anys i en aquesta està inclosa també l'assistència a la carretera. Així, amb un preu molt similar, no seria estrany que molts conductors anessin cap al Mitsubishi tenint en compte aquestes diferències.