Fins fa uns anys, a diferència del que passa avui dia, eren molt pocs els conductors a Europa que estaven atents a les novetats del mercat de l'automòbil en mercats com el de la Xina. Entre altres coses perquè cap dels models que es comercialitzava en el gegant asiàtic no acabava arribant a Europa.
Tanmateix, amb l'entrada en joc dels motors elèctrics, les diferències entre aquests dos mercats s'han reduït molt, i més tenint en compte que són moltes les marques xineses que estan veient ara l'oportunitat de desembarcar al vell continent amb els seus models amb l'excel·lent relació qualitat/preu.
Això és el que porta a què siguin molts els que sí que estiguin atents ara a les novetats de salons tan importants a nivell mundial com és el Saló de l'Automòbil de Xangai, un saber que s'ha presentat recentment un dels models que està cridat a convertir-se en una de les peces claus del mercat xinès.
El Baojun Yep, un 'mini Suzuki Jimny' per a la Xina
I una de les novetats més interessants d'aquest mercat arribat de la mà d'un fabricant gestionat per General Motors i SAIC anomenat Baojun que, com està passant amb la immensa majoria de marques a nivell mundial, no està fent una altra cosa que centrar la majoria dels seus esforços en els models 100 × 100 d'elèctrics.
En aquest cas, una de les seves principals novetats ha estat el Baojun Yep, un SUV d'unes dimensions molt reduïdes perfecte per al dia a dia a la ciutat però que, com bé apunten molts, no fa cap altra cosa que recordar quant a la seva estètica i al concepte de cotxe a un Suzuki Jimny', un dels cotxes més emblemàtics del mercat.
No com és un cotxe pensat per al dia a dia a la gran ciutat, els seus motors de tot just 68 cavalls de potència, i el seu bateria li permet tenir una autonomia que ronden els 300 km, una xifra ja més que suficient per a un model d'aquestes característiques. Si vens cert que encara no s'ha donat a conèixer el seu preu per al mercat xinès, és evident que es tracta d'un model low-cost, per la qual cosa no tindrà un preu gaire alt.
Que sí que se sap és que, almenys de moment i lamentablement per a molts conductors que estarien encantats de veure aquest model a les carreteres europees, el fabricant no té cap intenció de vendre aquest nou model als diferents mercats del vell continent.
Això sí, veient com algunes marques sí que han optat per exporta els seus models des de la Xina a Europa, potser en uns anys un model d'aquestes característiques també puc arribar a les carreteres europees.