MINI no pot presumir en cap cas de ser una de les marques més reeixides a les carreteres europees. Tanmateix, això no significa que la marca britànica sí que pugui presumir de ser una marca molt propera a les prèmium que has aconseguit tenir diversos models molt reeixits a les carreteres europees.

Un fabricant que, de la mà de BMW, ha estat important en els últims anys, especialment en el segment dels cotxes compactes, on els seus models, models per sobre de la immensa majoria dels generalistes en tots els sentits, han tingut un cert grau d'èxit entre els que estaven disposats a pagar cert sobre costos.

Veient precisament que les seves vendes anaven per bon camí, a la marca britànica van optar per llançar al mercat un model que, sens dubte, no va passar precisament desapercebut.

 

No va ser cap altre que el MINI en la seva versió Clubman, perquè es caracteritzava per tenir una mida molt superior al del mini clàssic i convertir-se així en un dels familiars més peculiars del mercat. Un model que a més va comptar amb algunes peculiaritats com les seves portes posteriors, que s'haurien al contrari del que és habitual, així com dues portes al seu maleter en comptes d'una contraporta clàssica.

MINI es carrega la seva versió Clubman

Tanmateix, les xifres de vendes d'aquest model no és que hagin estat precisament bones. És cert que han estat millors dels que fins i tot alguns preveien, però tenint en compte la transformació que vol dur a terme la marca per convertir-se en un fabricant 100 × 100 elèctric, en MINI que han deixat molt clar que, quan el cicle comercial de l'actual generació acabi, aquest familiar passar a millor vida.

 

Entre altres coses perquè serà reemplaçat per l'Aceman, un crossover elèctric en el qual el fabricant té posades moltes esperances. Un adeu que es produirà el 2024, però que el fabricant és ja més que anticipant amb una edició final anomenada Final Edition, un home que el porta precisament a molts dubtes.

En aquest cas l'edició final arribava de la mà de les opcions mecàniques, els dos casos de gasolina, una amb un motor de 136 cavalls de potència i una altra, la més potent, amb una mecànica de 178 cavalls de potència. És molt probable, això sí, i més tenint en compte que tan sols es balanceja explicar 1969 unitats d'aquesta edició final, que s'esgotin, confirmant així una déu que no serà tan traumàtic.