El nou OMODA 7 està a punt per irrompre al mercat europeu. Després de la seva primera aparició al Saló de l'Automòbil de Xangai, el SUV xinès es prepara per a la seva estrena al Vell Continent. L'expectació és màxima, i no és per a menys. Aquest model arriba amb la intenció de competir amb gegants del segment, com el Toyota RAV4, oferint un plantejament més modern i amb un equipament difícil d'igualar en el seu rang de preu.
La marca Chery, que no deixa de créixer a nivell global, ha convertit OMODA a la seva carta més ambiciosa. Primer amb l'OMODA 5, que ja va demostrar ser una opció híbrida interessant, i ara amb l'OMODA 7, dissenyat per consolidar la seva posició en el segment dels SUV mitjans. Amb una imatge atractiva, un habitacle digital i una mecànica híbrida endollable d'última generació, aquest model té tots els ingredients per marcar un abans i un després a Europa.

Així és el nou 'soldat' d'Omoda a Espanya
L'arribada als concessionaris europeus està prevista per a la tardor d'aquest any, amb els primers lliuraments programats abans que acabi el 2025. El preu encara és un misteri, però si la marca manté l'estratègia que ja va aplicar amb l'OMODA 5, la competència hauria de preocupar-se. Però, què és el que arriba?
En termes de dimensions, l'OMODA 7 assoleix 4.660 mm de llarg, 1.875 mm d'ample i 1.670 mm d'alt, amb una batalla de 2.720 mm. Se situa directament al terreny del Toyota RAV4, però amb un disseny exterior més arriscat i detalls que l'apropen al segment prèmium. De sèrie equipa llantes d'aliatge de 18 polzades, encara que en versions superiors pot muntar unes de 19 polzades, realçant encara més la seva presència a la carretera.

L'interior també és un punt fort. Destaca un tablier minimalista presidit per una gran pantalla tàctil de 15,6 polzades, acompanyada d'un quadre d'instruments digital de 8 polzades. A això se suma un carregador sense fil de 50 W, que permet recarregar smartphones amb rapidesa. La marca no ha oblidat la tecnologia aplicada a la seguretat, amb un sistema de càmeres 360º que inclou la innovadora funció de capó invisible, ideal per millorar la visibilitat en terrenys complicats.
Arriba amb un bloc híbrid endollable molt eficient
En l'apartat mecànic, l'OMODA 7 aposta per un sistema híbrid endollable. Combina un motor de gasolina 1.5 turbo amb dos motors elèctrics, assolint una potència conjunta de 340 CV. Encara que la marca no ha detallat encara l'autonomia en manera 100 % elèctric, s'espera que sigui competitiva. El que sí que s'ha confirmat és que l'autonomia total s'acostarà als 1.200 quilòmetres, una xifra que supera àmpliament la de rivals tradicionals.

L'objectiu d'aquest model és oferir més que un Toyota RAV4 en pràcticament tots els apartats. Més potència, més tecnologia i un disseny més actual. Tot això sense renunciar a una relació qualitat-preu que ha estat la clau de l'èxit de Chery als mercats internacionals. Amb aquestes credencials, l'OMODA 7 arriba disposat a agitar el segment dels SUV electrificats a Europa.