El mercat del cotxe híbrid a Espanya viu un moment clau. Cada vegada més conductors busquen un model que els permeti moure's diàriament en manera elèctrica i alhora viatjar sense preocupacions. En aquest escenari, la firma xinesa BYD irromp amb força. La seva última proposta és el Seal 6 DM-i, un model que ja ha despertat l'interès per una raó clara: pot recórrer més de 150 km sense encendre el motor de gasolina.

No es tracta d'un model qualsevol. Parlem d'una berlina de 4,84 metres de llarg, disponible tant en versió clàssica com en una variant familiar denominada Touring. Ambdues comparteixen plataforma i mesures clau, amb una distància entre eixos de 2,79 metres, el que garanteix un interior ampli i un maleter que arriba a superar els 1.500 litres amb els seients abatuts. Un cotxe gran, pensat per a famílies, però també amb un disseny elegant i actual.

BYD Seal 6 DM i2
BYD Seal 6 DM i

Dues carrosseries i dues versions mecàniques a elegir

La clau està en la tecnologia. BYD ofereix dues versions ben diferenciades. L'opció Boost equipa una bateria de poc més de 10 kWh, el que permet entre 50 i 55 km en mode elèctric, segons la carrosseria. En aquest cas, la potència és de 183 CV i l'acceleració de 0 a 100 km/h es queda en 8,5 segons. Més que suficient per al dia a dia.

Però el protagonisme l'hi porta la variant Comfort. Aquí la bateria puja fins als 19 kWh, doblant pràcticament l'autonomia en elèctric: 100 km en el Touring i 105 a la berlina. En condicions reals de ciutat, amb trànsit intermitent, això pot traduir-se en més de 150 km sense gastar gasolina. La potència també augmenta, assolint els 212 CV, amb un 0 a 100 en 8,9 segons.

BYD Seal 6 DM i1
BYD Seal 6 DM i

En ambdós casos la velocitat màxima es limita a 180 km/h, una xifra lògica per a un híbrid endollable. L'autonomia total, combinant bateria i dipòsit de gasolina, supera els 1.400 km. És a dir, es pot viatjar de Barcelona a Berlín amb una sola parada per proveir-se. A més, els consums es mantenen baixos: 4,4 litres en la Boost i 4,8 en la Comfort.

Aviat coneixerem els preus per a Espanya

Més enllà de la mecànica, el Seal 6 DM-i destaca per la seva versatilitat de carrosseries. Qui busca espai trobarà en el Touring fins a 1.535 litres de càrrega, mentre que la berlina ofereix un disseny més aerodinàmic i 491 litres de maleter. Ambdós mantenen cinc places còmodes i la mateixa capacitat del dipòsit, amb 65 litres.

BYD Seal 6 DM i
BYD Seal 6 DM i

Falta una dada essencial: el preu. Encara que BYD no ho ha fet oficial, tot apunta que serà inferior als 38.500 euros, xifra des de la qual parteix el Seal U DM-i a Espanya. Amb semblant autonomia elèctrica i un equipament que no deixa res a l'atzar, el Seal 6 DM-i es perfila com el millor híbrid de la marca i un dels més competitius del mercat.