Són molts els models que em passat 2022 es van convertir en models molt d'èxit al nostre país. Això sí, com bé saben els que estan molt atents a les novetats a Espanya, el MG ZS es va convertir en una de les autèntiques revelacions de l'any passat. De fet, aquest sud de mida compacta amb un preu gairebé imbatible ha estat el principal responsable que la marca que forma parteix del gegant asiàtic Saic Motors van augmentar més d'un 800 % la seva quota de mercat al nostre país respecte a 2021.

Com bé saben els que estan interessats en un d'aquests models com el ZS pot presumir de ser un dels de mida compacta més atractius quant a relació qualitat preu del mercat espanyol. De fet, el seu preu. Actualment la versió més àcida de totes és de menys de 14.000 €, un preu que això si va associat a condicions específiques de finançament, per la qual cosa comptant amb els interessos i les comissions evidentment acabarà sent més alt.

 

Un preu que el situa a la mateixa altura que el Dacia Sandero, un model que si bé és cert que és molt reeixit a Espanya també ho és que se situa un esglaó per sota per segment i per qualitat, entre altres coses perquè el model amb qui hauria de lluitar de tu a tu per preu aquest ZS és el Dacia Duster, més car que el model de MG.

El MG ZS és un SUV molt atractiu, però té algunes coses a tenir en compte

Com sol passar amb aquest tipus de cotxes que basen el seu èxit en un preu molt baix, és evident que no és sigui precisament perfectes. Tampoc no busquen perfecció els que acudeixen als concessionaris de la marca a la recerca d'un d'ells, però és important tenir en compte que, per molt que estigui SUV a nivell en general sigui un producte molt interessant, té alguns petits detalls a tenir en compte.

Segurament el més important és el del seu motor, especialment el que arriba en la seva versió més senzilla. Es tracta d'un 1.5 VTi-Tech de quatre cilindres que lliura 106 CV i un parell màxim de 141 Nm, una mecànica molt senzilla que, si bé és cert que l'entorn és urbans interurbans no és que sigui precisament problemàtica, sí que queda molt curta a l'hora de realitzar segons quines maniobres altes velocitats.

 

S'hi ha de sumar també el fet que aquest motor va associat a un canvi manual de cinc velocitats, una cosa que, si bé és cert que ajuda a la conducció urbana, he fet que no compte amb una sisena marxa no ajuda precisament a reduir els consums altes velocitats.

I l'últim inconvenient, que segurament és molt menor comparat amb els altres dos, és el fet que MG no ofereixi gaires possibilitats de personalització del model, amb tot just alguns canvis a realitzar en el ZS.