El mercat dels SUV híbrids a Espanya està canviant ràpid. Els fabricants aposten per models cada vegada més assequibles i amb més tecnologia. Dos dels protagonistes són l'MG ZS Hybrid+ i l'Ebro S400. Ambdós destaquen per preu i per ser opcions d'accés al món híbrid. Però no tot és igual entre ells.

MG ZS Hybrid+

L'MG ZS Hybrid+ és un SUV de 4,43 metres de llarg, amb una batalla de 2.610 mm i un maleter que va de 443 a 1.457 litres. La seva mecànica combina un motor 1.5 atmosfèric de 102 CV amb un motor elèctric de 136 CV. En conjunt lliura 196 CV i accelera de 0 a 100 km/h en 8,7 segons. El seu consum mitjà és de 5,0 l/100 km. A més, munta un canvi automàtic de tres marxes, una cosa poc comuna en el segment.

MG ZS Hybrid+2
MG ZS Hybrid+

Quant a preus, aquí hi ha la gran diferència. El MG ZS Hybrid+ arrenca en 22.490 euros al comptat, i baixa fins a 19.990 euros finançat. És, sens dubte, un dels SUV híbrids més barats del mercat.

MG ZS Hybrid+
MG ZS Hybrid+

L'equipament d'ambdós és molt complet. L'MG ofereix tres acabats: Estàndard, Comfort i Luxury. De sèrie inclou instrumentació digital de 7 polzades, una pantalla de 12,3 polzades, Apple CarPlay i Android Auto, assistent d'aparcament posterior i un conjunt d'ADAS avançats com a control de creuer adaptatiu, alerta de trànsit creuat, detector d'angle mort i lector de senyals de circulació.

MG ZS Hybrid+
MG ZS Hybrid+

EBRE S400

Per la seva part, l'Ebro S400 és lleugerament més curt, amb 4,32 metres de llarg. El seu maleter parteix de 430 litres i arriba fins a 1.155 litres, per la qual cosa ofereix una mica menys de capacitat que l'MG. Sota el capó trobem un bloc híbrid que combina un motor 1.5 de 95 CV amb un elèctric de 204 CV. La potència total és de 211 CV i accelera de 0 a 100 km/h en 8,9 segons. El seu consum mitjà oficial es queda en menys de 5,5 l/100 km.

EBRE S4001
EBRE S400

L'Ebre S400, fins i tot en l'acabat Prèmium, equipa de sèrie llantes de 17 polzades, fars LED, quadre digital de 12,3 polzades, climatitzador bizona, sensors d'aparcament, càmera posterior i assistents com el control de creuer adaptatiu, la detecció de fatiga o el sistema e-Call. Tot això li dona un aire més modern, encara que a un preu més alt.

EBRE S400
EBRE S400

Quant al preu, l'Ebro S400 és més car: la seva versió Premium comença en 27.286 euros. La diferència de gairebé 5.000 euros pot ser decisiva per a molts compradors que busquen gastar el mínim.

EBRE S4002
EBRE S400

Conclusió

L'MG ZS Hybrid+ guanya clarament en preu i en capacitat de maleter, mentre que l'Ebro S400 s'imposa en potència i en un equipament més refinat de sèrie. Ambdós compten amb 7 anys o 150.000 km de garantia, la qual cosa assegura confiança en la compra. L'elecció dependrà del comprador: si busca gastar el menys possible, l'MG és el millor aliat; si vol més potència i un toc més prèmium, l'Ebro justifica l'extra de cost.