El MG ZS i el Dacia Sandero són dos dels models de moda al nostre país. D'una banda, el SUV low-cost pot presumir de ser ni més ni menys que el sisè cotxe més matriculat en el que portem d'any i convertir-se així en l'autèntica revelació d'un 2023 en el que MG ha crescut d'una forma que segurament ni a la pròpia marca no s'esperaven.

D'altra banda, el Dacia Sandero, un model molt més veterans al nostre mercat i que sempre ha estat el rei dels low-cost, pot presumir al seu torn de ser ara ni més ni menys que el cotxe més matriculat en el que portem d'any a les nostres carreteres, i tens altres tot a favor per acabar sent el Top vendes a Espanya el 2023.

 

L'èxit d'aquests dos models passa sobretot perquè tenen un preu molt per sota de la mesura dels seus rivals directes, per això no són pocs els que, especialment amb un pressupost ajustat, es preguntin quina de les dues és millor opció. Això sí, es pot tenir en compte que, per molt que els seus rangs de preus siguin similars, no són rivals directes, entre altres coses perquè el Dacia és un utilitari i el MG és un SUV urbà.

La comparativa entre dos low cost de moda a Espanya

Com bé podem veure als dos configuradors, tant el Dacia com el MG tenen un preu en les seves versions d'accés que es queda per sota dels 14.000 €, encara que els dos casos són preus que van associats evidentment a condicions específiques de finançament, per la qual cosa acabaran sent més alts.

Els punts a favor que té el ZS que, sent un model d'unes dimensions una mica majors i sent un SUV, pot presumir de tenir una habitabilitat més gran, una capacitat més gran de càrrega el seu maleter, un motor més potent, en el seu cas un gasolina de 106 cavalls de potència, i un millor equipament de sèrie.

 

Per la seva part, els punts a favor del Dacia són que, d'una banda, la seva versió d'accés és una mica més barata i, en el cas d'igualar el preu del ZS, ja podem a sopar amb el Sandero amb el motor bifuel amb GLP que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, alguna cosa que el model de MG no pot dir.

D'altra banda, malgrat que el seu nivell d'equipament i qualitat dels seus materials siguin pitjors que el model de MG, la seva mecànica sí que es presenta com una opció molt més fiable queda el ZS, entre altres coses perquè fa molts anys que Dacia aposta per aquest tipus de motors que amb prou feines donen problema, mentre que encara falten uns anys per comprovar la fiabilitat del model xinès. En qualsevol cas, per relació qualitat preu, és evident que el ZS és un model més complet en tots els sentits.