Amb gairebé 20.000 matriculacions, el MG ZS va acabar l'any passat sent ni més ni menys que el quart cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles, tot un èxit per a un model que ha arribat recentment al nostre mercat i que s'ha convertit en un dels low-cost tendència a les carreteres del nostre país.

És més, tenint en compte la tendència a l'alça d'aquest model, no són pocs els que apuntaven i continuen apuntant que és molt probable que el ZS acabi sent de nou un dels models més venuts a Espanya en aquest 2024.

 

En aquest sentit, si bé és cert que la marca low-cost ha aplicat un petit augment de preu a la versió d'accés, aquest ZS segueix sent un model que pot presumir de no tenir cap rival directe per la qual cosa es refereix al seu preu, ja que continua estant molt per sota de la mesura del seu segment.

Tanmateix, per molt que evidentment en el fabricant low-cost siguin molt conscients com de difícil que és acabar tenint el cotxe més venut a Espanya, segurament veient les xifres de gener del seu model estavella no s'han quedat precisament contents.

El MG ZS comença el 2024 fent un petit pas enrere

I és que, si bé és cert que evidentment el fet que hagi acabat el primer mes d'aquest 2024 sent el tercer cotxe més venut a Espanya amb més de 1600 matriculacions és un motiu de satisfacció per al fabricant, el fet també que hagi tingut dos models per davant amb xifres de vendes bastant superiors és una cosa que provoca certs nervis en MG.

 

Entre altres coses perquè els dos models que té ja per davant en aquest 2024 són dos models que ja van acabar per davant en el passat 2023, que no són d'altres que el Dacia Sandero i el Toyota Corolla, models que han superat a les 2000 matriculacions en els dos casos i que, per tant, comencen tenint ja un bon avantatge respecte al sud low-cost.

D'altra banda es pot també tenir en compte que els models que té just per sota, el Seat Lleó i el Toyota Yaris Cross no han acabat precisament lluny, en els dos casos amb més de 1500 vendes quedar no sigui molt poques matriculacions del model xinès. Veurem quina evolució comercial té aquest model en un 2024 en el que, si bé és cert que és molt probable que acabi sent de nou un dels més venuts, no el tindrà gens fàcil per ser el Top vendes.