Tesla ha estat durant molts anys l'autèntica referència entre aquells que busquen un cotxe 100 × 100 elèctric. De fet, el fabricant americà continua sent la marca que més cotxes elèctrics ven a nivell mundial, encara que en els últims temps les coses estan començant a canviar.

I és que l'entrada el joc de diferents fabricants que arriben des de la Xina està provocant que, més enllà del mercat xinès on els fabricants nacionals tenen molt pes, a Europa marques com MG que estiguin tenint cada vegada més protagonisme.

El principal motiu que aquest fabricant tingui cada vegada major quota de mercat al nostre país és que han aconseguit el que moltes marques generalistes europees, americanes o japoneses no havien aconseguit fins ara: posar a la venda cotxes elèctrics amb bones prestacions i, sobretot, amb una excel·lent relació qualitat preu.

 

El millor exemple d'això és el MG4, un model que per dimensions i per carrosseria se situa al mateix nivell que opcions estan assentades a Europa com és el cas del Volkswagen Golf però que compta amb un motor 100 × 100 elèctric i, que és més important, amb un preu que se situa fins i tot per sota de bona part dels seus rivals amb motors de combustió tradicionals.

El MG4 és encara més barat ara a Espanya

Si bé és cert que hi ha models elèctrics a un preu molt similar que el que té aquest MG, cap destacar que cap model del seu segment i del seu rang de preu no pot presumir de tenir les prestacions que té aquest contacte elèctric.

I és que la versió més senzilla de totes compte ja amb un motor de 170 cavalls de potència i, sobretot, una bateria que li permet tenir 350 km d'autonomia elèctrica segons el cicle d'homologació WLTP. Tal com podem veure en el configuradors de la marca, el preu de partida d'aquest model se situa per sota dels 20.000 €, és a dir, és un preu que el deixa per sota de la immensa majoria de rivals directes amb motors de combustió.

 

Però el millor en aquest cas és que, tal com han apuntat des del fabricant, la idea és apostar per descomptes encara més agressius per anar a poc a poc recuperant terreny amb Tesla quant a quota de mercat a Espanya. Saben molt bé en MG que els seus models no poden competir amb els de la marca americana a nivell de qualitat, de prestacions i d'estatus dins del mercat, però fixar preus més baixos no farà cap altra cosa que augmentar la seva quota de mercat.