Els motors híbrids endollables estan guanyant cada vegada més pes al nostre país. I és que en aquest cas ens trobem amb un tipus de mecànica perfecte per a aquells que vulguin fer el salt a la mobilitat elèctrica però no estan del tot segurs de fer-ho amb un model 100 × 100 elèctric, especialment aquells conductors que saben que necessitaran el seu cotxe per afrontar en moltes ocasions llargs viatges en carretera i autopista, alguna cosa que, almenys de moment al nostre país, amb un elèctric continua sent una tasca com menys complicada.
La part positiva d'aquest tipus de motors híbrids és que compten amb un motor elèctric prou potent i amb una bona bateria que li permeti tenir més de 50 km en manera 100 × 100 elèctric, que permet ser un model perfecte per al dia a dia en entorns urbans interurbans però que, al seu torn, compta amb el suport del motor de combustió, una peça clau per a viatges de llargues distàncies a Espanya.
No és casualitat llavors que cada vegada siguin més els fabricants que estiguin apostant per aquest tipus de tecnologia, entre ells MG, la marca low-cost de moda al nostre país que li està robant molt protagonisme Dacia i que té de fet un dels millors híbrids endollables actualment al nostre mercat quant a relació qualitat preu.
El MG EHS, un híbrid endollable interessant
No és cap altre que el HS, el model que se situa un esglaó per sobre del ZS quant a mida i que es posiciona així com una opció més familiar per a aquells que busquen, això sí, un SUV amb un preu molt per sota de la mitjana en el seu segment. En el cas de la versió híbrida endollable, la potència total combinant el motor de gasolina amb el motor elèctric des del meu més ni menys que 258 cavalls de potència, un sistema mecànic que al seu torn va associat a una transmissió automàtica.
Quant a autonomia elèctrica, si bé és cert que es queden 52 km, una xifra molt per sota d'alguns dels millors híbrids endolla parlis, cap tenir en compte que és una autonomia més que suficient per al dia a dia, i més tenint en compte que els que estan per aquest tipus de models solen poder carregar-lo a casa o a la feina.
El millor en el seu cas és que, tenint un preu de partida que es queda just per sobre dels 36.000 €, comptant amb les promocions de la marca així com amb els ajuts del govern, el seu preu de partida es pot quedar per sota dels 30.000 €, és a dir, un model que es queda al mateix nivell quan preo que els seus rivals generalistes amb motors de combustió tradicional.