És més que cert que MG i Cupra són dos fabricants molt diferents i que van dirigits a un perfil de client molt diferent. Entre altres coses perquè la marca britànica ara en mans del gegant xinès Saic Motors és un fabricant low-cost i que, per tant, va dirigit a aquells que buscar un bon preu per damunt de tot, mentre que el fabricant esportiu del grup Volkswagen busca posicionar-se a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium, connectant amb aquells conductors que busquen esportivitat i diferenciació per sobre d'altres coses.

Tanmateix, es pot tenir en compte que aquestes diferències entre filosofia de marca acaben produint alguns casos algunes comparatives que, com ocorre en aquest, deixen en un lloc un tant compromès al Formentor, el model més venut de Cupra a Espanya i a Europa.

I és que la versió d'accés del crossover esportiu té un preu que s'acosta als 30.000 € comptant amb totes les promocions i descomptes, una versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual i que no compta amb cap tipus de sistema d'hibridació.

L'MG HS, un SUV menys interessant però més atractiu per relació qualitat/preu

Per la seva part, una de les versions més interessants de l'MG HS, un model que comparteix segment amb el Formentor, pot presumir de costar més de 3000 € menys comptant amb totes les promocions i ajuts, i de comptar amb una mecànica molt més interessant. I aquesta mecànica no és cap altra que un motor híbrid endollable de 258 cavalls de potència que arriben associat a una transmissió automàtica i que li permet tenir gairebé 70 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica.

D'aquesta forma, més enllà de beneficiar-se de tots els avantatges de comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT, aquest MG és una opció molt més polivalent i atractiva el que es refereix a consums ja que la immensa majoria dels trajectes diaris en entorns urbans interurbans els puc fer sense gastar una gota de gasolina, deixant el motor de combustió per a llargs viatges en autovies i autopistes.

 

A més, es pot tenir en compte també que per molt que aquest motor porti associat a la versió d'accés del MG, la marca l'ha dotat molt bé en el que es refereixi equipament per la qual cosa|, més allà que sigui un model molt menys esportiu i atractiu referent al disseny a més de situar-se en un esglaó per sota quant a estatus, és una compra molt racional.