No és que sigui precisament cap secret que el principal motiu pel qual marques que arriben des de la Xina com MG o BYD estan tenint cada vegada més èxit a Espanya i a Europa gràcies als seus baixos preus. És més, tan sols fa falta comparar el preu que tenen alguns dels seus models amb els seus equivalents als concessionaris de marques europees, americanes o japoneses per adonar-se que la diferència de preu és més que notable.

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que aquest tipus de fabricants els estan robant molta quota de mercat a les marques clàssiques europees, japoneses i americanes en el vell continent, han estat ja diverses les veus autoritzades de fabricants molt Top les que han demanat que la Unió Europea intervingui, entre altres coses perquè se sospita que aquest tipus de marques poden acabar oferint productes molt barats gràcies a les subvencions del govern xinès.

 

És més, la Unió Europea fa ja temps que està elaborant un detallat informe sobre això, un informe que de moment no s'ha publicat però del qual es coneixen ja alguns detalls interessants i que, entre altres coses, anticipar un més que probable augment de preu d'aquest tipus de cotxes a partir de la pròxima tardor.

La UE augmentarà els aranzels dels cotxes xinesos

Actualment tots i cada un dels cotxes xinesos que arriben a Europa han de pagar un impost quan entren a la Unió Europea d'un 10 %, una quantitat bastant inferior a què han de pagar els cotxes europeus quan entren al mercat xinès, que en el seu cas han de pagar un impost del 18 %.

Tenint això en compte, a la Unió Europea s'estan plantejant que, d'aquí a uns mesos, especialment a partir de tardor, els cotxes xinesos que arriben a Europa hauran de pagar més i per poder vendre's, en concret un impost d'entre un 18 i un 20 % per igualar-se així quant a condicions de venda respecte al que passa a la Xina.

 

Evidentment aquest augment de cost dels aranzels provocarà un augment notable dels preus dels cotxes per la qual cosa, tret que els fabricants vulguin continuar apostant per polítiques molt agressives quant a preus i vulguin contrarestar aquest augment d'impostos de diferents maneres, els models de marques com MG, BYD i companyia seran bastants de més cars abans que acabi aquest 2024.