Tesla fa gust molt bé que el mercat de la Xina és un dels mercat més importants a nivell mundial i un dels que més juga al seu favor. Entre altres coses perquè és un dels mercats en els que els cotxes cent per cent elèctrics tenen cada vegada més pes.
A la Xina opten per una categoria denominada NEV (Vehicles de Nova Energia) per englobar les vendes dels models cent per cent elèctrics així com els PHEV, els models que compten amb motors híbrids endollables.
I ull perquè, tal com es pot comprovar amb les llistes de vendes del mes de gener passat, és evident que aquest segment ha començat aquest 2022 amb molta força. Un segment en el qual, evidentment, Tesla té molt a dir.
Les vendes d'aquests models NEV van sumar ni més ni menys que 419.000 unitats, una xifra que implica un creixement de més del 138 per cent respecte al mes de gener de 2021, evidenciant que la Xina és un dels mercats més interessants per a les marques amb models cent per cent elèctrics com és el cas dels d'Elon Musk.
L'elèctric low cost que arrasa a la Xina i que acaba per davant dels Tesla
I és que, dins d'aquesta categoria dels NEV, els cent per cent d'elèctrics van acumular un total de 335.000 unitats venudes el gener, una xifra molt superior a les 85.000 matriculacions protagonitzades pels PHEV. Quant al creixement, els elèctrics van créixer a nivell de vendes un 127 per cent respecte a l'any anterior mentre que els PHEV van fer el mateix amb un creixement del 198 per cent.
Xifres que, evidentment, veuen amb molt bons ulls en Tesla, que veu com a poc a poc el mercat xinès s'aquesta abocant cap als elèctrics. Això sí, el problema per a la marca americana és que cap dels seus models no ha aconseguit ser l'elèctric més venut a la Xina al gener.
Aquest honor ho té un model que, de fet, és un low cost, el Wuling Hongguang Mini EV, un model que pot presumir de, almenys fins ara, no tenir rival en el segment dels elèctrics i d'acumular bones xifres de vendes mes rere mes.
Tal és el seu èxit que aquest Wuling Hongguang Mini EV ha acabat el gener com el tercer model més venut a la Xina amb 37.048 vendes, que no és poca cosa, per darrere del Nissan Sylphy (61.170) i el Volkswagen Lavida (45.524).
Tesla, això sí, continua tenint un paper important a la Xina. I és que el seu Model Y ha acabat en sisena posició amb 33.297, mentre que el seu Model 3, el model més barat de la marca (que això no significa que sigui un model barat), ha acabat novè amb 26.548 matriculacions.
Veurem com va evolucionant Tesla al mercat xinès però, veient les xifres de vendes del Wuling Hongguang Mini EV, sembla evident que els models americans no tenen res a fer.