Un dels motius pels quals, a excepció de l'any passat, quan va ser BMW la marca prèmium més venuda a nivell global, és Mercedes la que sol acabar sent la prèmium més reeixida és perquè, a diferència dels seus principals rivals, BMW i Audi, a la marca de l'estrella de plata aposten també per segments que no són habituals en les prèmium.

I un d'ells és el dels monovolums. Saben molt bé en Mercedes que aquest tipus de models han perdut molt pes en els últims anys degut, en part, a l'auge dels SUV.

Cada vegada són més les famílies que, abans que anar a buscar un monovolum prefereixen fer-ho cap a un SUV. En aquest sentit, tan sols fa falta veure l'enorme oferta de models tipus SUV que hi ha al mercat actualment i comparar-la amb l'escassa oferta de monovolums.

 

Tanmateix, en Mercedes hi continuen apostant precisament perquè, en no tenir gaire competència directa quant a qualitat, s''asseguren' que les seves vendes seran sempre interessants.

El Mercedes EQV estrena edició especial abans de la seva actualització

És més, a la marca alemanya no és que tan sols hi continuïn apostant, sinó que ho fan també quant a l'electrificació. I el millor exemple d'això és el Mercedes EQV, el monovolum de més mida de la marca alemanya i que, ara que aquesta ja a prop de rebre una actualització de meitat de cicle, la marca ha optat per llançar una versió especial anomenda 2023 que, sens dubte, arriba més que ben dotada de sèrie.

Si ja per si mateix tots i cada un dels Mercedes són models molt prèmium i luxosos en tot, aquest EQV 2023 compta amb l'últim en tecnologia de la marca alemanya. I és que arriba amb, entre altres coses, el motor més potent de la seva gamma, en aquest cas de 204 cavalls amb una bateria de 90 kWh que li permet tenir una autonomia de gairebé 400 quilòmetres i amb la capacitat de carregar el 80 per cent de la bateria en poc més de 35 minuts.

 

Quant a l'equipament, arriba de sèrie amb, entre altres coses, sistema d'il·luminació intel·ligent LED, il·luminació ambiental, paquet de disseny exterior, porta corredissa en el lateral esquerre, sistema de raïls de seient amb tancament ràpid anoditzat en negre i suspensió pneumàtica «AIRMATIC» com a extres a l'equipament ja de sèrie en la versió normal.

Això sí, com és habitual en Mercedes i més sent un model d'aquesta mida i cent per cent elèctric, no és l'EQV un monovolum barat. I és que té un preu de partida a Alemanya, el mercat en el qual de moment aquesta edició especial està a la venda, de més de 84.000 euros en la seva versió normal i més de 85.000 euros en la versió amb carrosseria més llarga, és a dir, més car que tot un BMW X6. Un monovolum molt luxós sol a l'abast dels més VIP.