Si bé és cert que el Mercedes té molt clar que el futur en la indústria de l'automòbil passa pels models 100 × 100 d'elèctrics, a la marca alemanya saben també molt bé que, almenys en el dia d'avui, aquests models continuen estant en un tercer o quart pla al mercat.

Són diverses les raons que estan provocant que la transició cap a la mobilitat elèctrica sigui molt lenta, almenys al nostre país, per això la majoria de fabricants estan apostant també per llançar al mercat models que es quedés a mig camí entre un model amb un motor de combustió tradicional i un model amb un motor 100 × 100 elèctric.

 

De fet, no és que sigui casualitat que Toyota, una marca que porta ja molts anys apostant pels motors híbrids, s'hagi convertit en el primer fabricant quant a quota de mercat a nivell mundial i en la marca més venuda al nostre país en el passat 2022.

El Mercedes GLC PHEV, un èxit a Espanya

En el cas de Mercedes, són diverses les proposades de la marca alemanya en aquest sentit, però es pot destacar que els de l'estrella de plata estan molt més centrats en els models híbrids endollables, models que mengessin un potent motor de combustió amb un potent motor elèctric que els ajuda, entre altres coses, a obtenir l'etiqueta ZERO de la DGT.

És més, el Mercedes poden presumir d'haver situat i més ni menys a dos dels seus models en la quarta i la sisena posició dels híbrids endollables més venuts a Espanya l'any passat, sent el Classe A híbrid endollable el quart més venut i el GLC híbrid endollable el sisè.

 

En el cas del GLC, la marca ha optat per posar a la venda dues versions amb un motor híbrid endollable, una amb un motor elèctric associat a una de gasolina i una altra amb un motor dièsel també associat amb motor elèctric, en els dos casos són metàl·liques falques autonomies en manera 100 × 100 elèctric superen els 100 km, el que els converteix que no tens gaire atractives per al dia a dia de les gràcies ciutats tenint en compte que el seu consum amb aquesta manera elèctrica és nul.

És més que cert que els dos models no són precisament barats, entre altres coses perquè superen els 75.000 €, però es pot tenir en compte, i allà les xifres de vendes per demostrar-lo, que són cada vegada més els que ho veuen com una opció molt interessant entre els SUV prèmium.