El mercat de l'automòbil ha canviat molt en els últims anys. L'entrada en joc de les carrosseries tipus SUV o crossover han provocat que siguin molts els canvis als catàlegs de totes i cada una de les marques, no tan sols de les marques prèmium com Mercedes.

D'altra banda, l'entrada en juga també dels motors electrificats o híbrids ha obert la porta a nous segments que, malgrat no tenir encara l'èxit esperat ni comptar amb una quota de mercat especialment determinant, sí que continuen avançant a passos gegantescos.

A aquests canvis se li han de sumar també, com bé saben en Mercedes, les peculiaritats de cada mercat així com l'afectació que està tenint cada un d'ells respecte a l'actual crisi de subministraments i semiconductors.

Mercedes Clase E EstateEl Mercedes Clase E Estate, un dels models que la marca alemanya ha decidit carregar-se en un futur no molt llunyà - Mercedes

Davant d'aquest panorama i tenint molt present el fet que la marca de l'estrella ha deixat de ser el fabricant prèmium més venut del món, títol que ara recau en les espatlles de BMW, els alemanys han pres ja una sèrie de decisions amb la idea de posar en marxa una petita revolució al seu catàleg.

La revolució de Mercedes comença per carregar-se als seus models familiars amb menys sortida

Una revolució que té un objectiu molt clar: treure el rendiment màxim als seus models i, per tant, esborrar del mapa aquells que no tenen la sortida esperada. Fa ja uns mesos Mercedes va optar per rebaixar substancialment la seva gamma de compactes. Una idea que ara han traslladat a la seva gamma de familiars.

I és que les carrosseries tipus hatchback o shooting brake, carrosseries destinades a models com les berlines, els compactes o els sedan que volen guanyar espai de càrrega i habitabilitat, tenen els dies comptats.

El motiu no és cap altre que, deixant de banda que al nord d'Europa aquest tipus de models sí que gaudeixen de bona salut, no són precisament un èxit ni al sud del vell continent, ni a la Xina, ni molt menys als Estats Units, un mercat en el qual els SUV són la carrosseria que impera.

 

Així, un informe intern en el qual s'han analitzat tots i cadascun dels molts models que tenen a la venda en Mercedes apunta que models com el Clase E Estate, el Classe C Estate i el CLA Shooting Brake estan condemnats a desaparèixer per la porta del darrere sense deixar precisament un bon record pel camí.

De moment, com és habitual en aquests casos, en Mercedes no s'han pronunciat sobre això. Això sí, el que sembla evident és que, fins i tot en marques tan prèmium com Mercedes, aquest tipus de carrosseries tenen els dies comptats.