Un dels motius que han portat a Mercedes a ser una de les marques de referència des de fa ja anys a Europa i als principals mercats a nivell mundial és la seva aposta per intentar tenir presència en tots i cada un dels segments.

I és que, a diferència de l'estratègia de, entre d'altres, BMW i Audi, Mercedes no tan sols vol brillar amb els SUV, berlines o compactes, sinó també amb models que tenen menys sortida a nivell comercial però que, al final, en no tenir tampoc gaire competència directa en el segment dels prèmium, acaben sent una de les opcions més buscades.

 

Un bon exemple d'això és un model que, si bé amb l'auge dels SUV molts donaven per fet que la marca no anava a continuar apostant per ell, Mercedes sí que ha decidit comptar amb una nova generació al seu catàleg.

No és cap altre que el Mercedes Clase T, una furgoneta compacta en aquest cas destinada al transport de passatgers que, com apunten a la marca, està molt a prop de revelar tot els seus detalls. Serà el pròxim 26 d'abril quan el fabricant prèmium presenti de forma oficial un model que ja ha estat caçat en diverses ocasions en la seva fase de proves però del qual es desconeix el seu digues-li-ho final.

Mercedes continua apostant per la Clase T, una furgoneta compacta prèmium per al transport de passatgers

Això sí, amb ganes d'anar generant debat i que es parli d'ella, Mercedes ja ha publicat una primera imatge en la qual es pot apreciar la part davantera d'aquesta nova Clase T.

Una Clase T que ha estat desenvolupat juntament amb Renault i Nissan i que, tret que Mercedes sorprengui enormement, comptarà de base amb el mateix motor que té el Renault Kangoo, un 1.3 litres TCe amb 130 cavalls de potència que es podrà associar tant a un canvi manual de sis velocitats com a un canvi automàtic de 7 relacions.

 

En aquest sentit, a la marca han assegurat que, almenys de moment, aquesta Clase T no arribarà amb la seva variant elèctrica, l'EQT, encara que des de l'entorn de Mercedes asseguren que el projecte ja està en marxa i que, com han fet amb models com l'EQA o l'EQB, aquest EQT comptarà amb un llenguatge de disseny diferenciat del model de combustió. Un EQT que arribaria, si tot va segons el previst, uns mesos després de la versió de combustió.

D'altra banda, es pot destacar que, per molt que el procés de configuració i disseny d'aquest model de Mercedes hagi anat de la mà de Renault i Nissan, és més que cert que aquesta Clase T estarà diversos esglaons per sobre en matèria de qualitat de materials i equipament, deixant molt clar que, per molt que comparteixi motor amb el Kangoo, aquesta Clase T és una furgoneta d'un nivell molt superior. Un model que molts donaven per mort però que Mercedes, veient que amb prou feines tindrà rivals, continua apostant per ell.