El Mercedes GLA porta ja molts anys sent una de les referències quant a xifres de vendes al nostre país, entre altres coses perquè, juntament amb l'Audi Q3 i al BMW X1, aquest SUV compacte prèmium passa per ser un dels models més venuts dins de la seva categoria.

Com sol ser habitual en aquest tipus de marques, es pot tenir en compte que, si bé és cert que és un model que se situa diversos esglaons per sobre quant a qualitat respecte als models generalistes del seu segment, també ho fa referent al preu, sent un model que no està a l'abast precisament de totes les butxaques.

 

És més, la versió d'accés d'aquest model té un preu que superen els 45.000 €, un preu per a molts massa alt i que està provocant que, fins i tot entre aquells conductors que busquen fer-se amb un cotxe prèmium, busquen algunes alternatives interessants que estan situant aquest GLA en una posició realment incòmode.

El preu del Mercedes GLA no juga al seu favor

I és que tan sols fa falta veure la proposta d'alguns fabricants amb rivals directes d'aquest model per adonar-se que, fins i tot dins de la categoria dels prèmium, podem trobar opcions molt més intel·ligents referent a relació qualitat preu.

Un bon exemple d'això és el Volvo XC40, un model que potser no compta amb l'estatus del GLA al mercat però que, amb diferents promocions i descomptes, té un preu que se situa fins i tot 10.000 € per sota. Una opció també molt interessant que semblen molts fins i tot és millor és el Lexus UX, entre altres coses perquè el model japonès arriba amb un motor híbrid auto recarregable de sèrie i a més se situa per sota quant a preu respecte al Mercedes.

 

Finalment, es pot destacar també a un model que, si bé és cert que a nivell de vendes és molt lluny del Mercedes, molts situen també un esglaó per sobre quant a relació qualitat preu, que no és cap altre que el Lynk & Co 01, que en el seu cas arriba únicament amb un motor híbrid endollable, mecànica que el converteix en una opció molt més polivalent.

A Mercedes són molt conscients que el seu pes com marca continua ajudant que models com el GLA continuïn sent molt reeixits, però el fet que alguns rivals directes siguin opcions molt més barates comença a ser un problema per al seu SUV.