Qui va dir que els tot terreny elèctrics mai no serien el mateix que els convencionals de combustió interna? Per si encara existeixen escèptics, Mercedes porta un nou model que no només pretén igualar les prestacions d'un 4x4, sinó millorar-les. Es tracta del nou Mercedes EQG, l'alternativa elèctrica al Classe G que comptarà amb detalls que milloren a l'icònic model de la firma de l'estrella
Mercedes, dins de la seva transició cap a la mobilitat elèctrica, es prepara per al llançament el 2024 d'un nou 4x4 elèctric que oferirà tot allò que agrada als amants dels tot terreny i una mica més. Els més puristes estan d'enhorabona. I és que estem parlant d'un 4x4 que millorarà al Classe G actual.
Mercedes prepara un tot terreny elèctric que millorarà els de combustió interna
Aquest model ja va ser revelat el 2021. Llavors Mercedes va fer menció al que és un dels seus models més ambiciosos. Un nou tot terreny basat en una nova plataforma específica per a aquest model que busca millorar el comportament i les prestacions de qualsevol model de combustió interna.
Es pot dir en aquest punt abans de continuar que molts anomenen 4x4 a qualsevol model que utilitzi un sistema de tracció total. Però no és així. Mentre els de tracció integral mouen les quatre rodes per igual, els tot terreny són capaços de moure cada roda segons les necessitats. I és el cas d'aquest nou Mercedes EQG.

Comptarà amb tot el necessari per plantar cara els millors tot terreny del mercat
El Mercedes EQG comptarà amb quatre motors elèctrics independents que treballaran sobre cada roda. Seran capaços de funcionar alhora, però també per separat i de forma instantània. D'aquesta forma aconseguirà moure's còmodament pel terrenys més difícils. A més, comptarà amb un bloqueig diferencial en cada eix i una transmissió amb reductora per a cada una de les quatre rodes. Gràcies a aquests detalls, el Mercedes EQG no només superarà amb alegria gairebé qualsevol obstacle. També serà capaç de girar sobre si mateix.
D'altra banda, aquest nou EQG tindrà una capacitat de vadeig que millorarà a la versió convencional, gràcies que manca d'admissió per a un motor tèrmic, que utilitza un eix rígid en la part posterior i als seus baixos amb proteccions per protegir les bateries.

De moment es desconeixen les prestacions, però no hi ha dubte que estarà a l'altura del que es posiciona com un dels millors 4x4 del mercat. A més, serà més aerodinàmic, la qual cosa millorarà el seu comportament a la carretera.
Un nou model la versió de producció del qual veurà la llum el 2024, amb la previsió de realitzar els primers lliuraments a finals d'aquell mateix any i principis de 2025.